#

XXV Simposium Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales

jornades||05/12/2014

XXV Simposium Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales

XI Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials.

II Encuentro Iberoamericano de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales.

PROGRAMA:

 

Martes, 8 de abril de 2014

 

Inauguración del simposium.

Ponencia principal del Ámbito 1: “El currículo y la innovación en la enseñanza de las ciencias sociales, de la geografía, de la historia y de la educación para la ciudadania”

Ponencia Mixta del Ámbito 1: “Sobre el currículo y la innovación”

Comunicaciones del Ámbito 1.

Primera mesa redonda: “¿Qué ha representado y qué debería representar la AUPDCS para la Didáctica de las Ciencias Sociales y la formación del profesorado?

 

Miércoles, 9 de abril de 2014

 

Ponencia principal del Ámbito 2: “La investigación de los problemas de la enseñanza y el aprendizaje de las disciplinas sociales en contextos escolares”

Ponencia Mixta del Ámbito 2 “Sobre la investigación”

Comunicaciones y debate del Ámbito 2.

Ponencia principal del Ámbito 3: “El currículo y la investigación sobre la formación del profesorado de ciencias sociales, geografía, historia y educación para la ciudadanía”

Ponencia mixta del Ámbito 3.

 

Jueves, 10 de abril de 2014

Comunicaciones y debate del Ámbito 3.

Segunda mesa redonda: “¿Qué papel juegan y pueden jugar en el futuro las Asociaciones internacionales de profesores de Didáctica de las Ciencias Sociales?, ¿Qué relaciones deberían existir entre ellas?”

Acto de clausura.

 

#

Recuperant el paper de l’escola. Educació formal i igualtat d’oportunitats

jornades||10/16/2008

Conferència del Sr. Miquel Àngel Alegre sobre el paper de l’escola en l’educació i la igualtat.

#

De la vivencia al aprendizaje. La escucha de una maestra a niños i niñas

jornades||04/09/2014

Xerrada a càrrec de la Sra. Assumpta Blanch, mestra i una de les protagonistes del llibre:
“De la vivencia al aprendizaje. La escucha de una maestra a niños i niñas”

Ens parla de “l’experiència d’una mestra que s’escolta, que s’obre cap a dins per escoltar l’altre, negant-se a recórrer camins rectes per poder trobar els seus propis fils que la portaran per camins diversos”.

#

Anticonferència Paraparèmica

jornades||04/09/2014

De com la profecia de Hegel sobre la mort de l’art va revifar l’anestètica de l’avorriment i de la poca-solta tot fentcaure la cara de vergonya a Kantdavant la iconoclàstia de Dadà, que no va ser sinó una bomba fètida d’acció retardada que va anorrear l’estultícia putrefacta dels salons de bellesa de l’art benpensant. I a hores d’ara, què? Què de què? Vet aquí la qüestió:què de què? Perquè com arribar a desaprendre-ho tot si l’art, és a dir, el no-art disfressat d’antiart, ens ha ensenyat a despensar? Com podem evitar la resurrecció de l’art, o sigui, com aconseguir un infraart que ens impedeixi pensar. I tanmateix aquest desideràtum es contraposa a l’evidència que avui enraonar de Dadà és comfer l’autòpsia d’uncadàver sense cap interès. Per tant, abordarem la paraparèmia, que sona a trompeta i que no pot ser mai definida, ja que sempre, un cop delimitada, es converteix en una altra cosa del tot inconcreta. I, per sort, no ens en sotirem pas.

Joan Brossa i Jordi Benito com a paradigmes de la resistència del no-ésser davant les escomeses de la societat de l’espectacle. Els traus no volen els botons. La petjada de la guineu no es veu. En lo  amarillo vive el quillo. Le hasard d’un coup de dés toujours abolir a Mallarmé. Rose is a rose is a rose is a rose. Al sostill Zarathustra. L’art és un peril per a l’art. Tan bon punt hom de debò no voldir res és quan en diu més, de coses, i el que cal, però, és no dir-ne cap. L’acció posa el dit a la nafra de l’art, i la nafra de l’art és l’acció; ergo, l’acció s’assenyala a si mateixa per mà de l’art i aquest ho fa mitjançant la nafra de l’acció. L’acció no produeix catarsi ni té moralitat, és una epifania sense cap ni peus, mal que de vegades hom hi vol capir allò que és impossible de comprendre perquè no hi ha res a entendre-hi. L’acció és una ontologia forassenyada que, sense espina dorsal, s’arrossega espamòdicament entre un cúmul de paradoxes, i suposa un al•legat contra la reducció del logos a raó. Si,com adverava Hegel, la filosofia és el món al revés, les accions són la filosofia capgirada i amb el món ja perdut de vista. L’acció és una gesta ontològica de la negativitat vitalista. Quan l’hàlitpoètic és exercit en una acció, aquesta tendeix a una mena d’himne a l’anarquia, al caos i al tumult, a la insubordinació total i a una disgregació del real.

Conferència a càrrec del Sr. Carles Hac Mor i la Sra. Ester Xargay.

#

Conclusions dels alumnes de les Jornades Pedagògiques 2010

jornades||06/10/2010

Conclusions dels diferents grups d’estudiants participants en les Converses. Presentació a càrrec del professor Pere Marquès, coordinador dels grups de treball

#

Taula rodona dels polítics de les Converses Pedagògiques 2010

jornades||06/10/2010

Taula rodona sobre: “Les aules digitals: el valor afegit a l’educació” amb els següents representants polítics: Dolors Camats (diputada ICV-EUiA), Daniel Font (diputat PSC-CpC), Josep Mª Freixanet (diputat ERC), Rafael López (diputat PPC) i Irene Rigau (diputada CiU)

#

Conferència inaugural de les Converses Pedagògiques 2010

jornades||06/10/2010

Inauguració de les Jornades Pedagògiques a càrrec de Rosa Mª Pujol, Degana de la Facultat de Ciències de l’Educació i l’Enric Roca, Vicedegà i Coordinador de les Converses.

Conferència “Xarxes per a aprendre al llarg de la vida” a càrrec de Jordi Adell, Doctor en Filosofia i Ciències de l’ Educació i professor titular de l Àrea de Didàctica i Organització Escolar del Departament d’ Educació de la Universitat Jaume I.

Podeu veure les conclusions dels diferents grups d’estudiants participants en les Converses en el següent enllaç.

Podeu veure la taula rodona dels polítics en el següent enllaç.

#

Adentrarse en el laberinto. Escribir sobre Max Aub

jornades||12/06/2008

Conferència “Adentrarse en el laberinto: Escribir sobre Max Aub” a cargo del Sr. Javier Quiñones. Presentació a càrrec de la professora Neus Samblancat

#

Classe a càrrec de l’actriu Rosa Novell

jornades||12/23/1996

Què vol dir recitar en veu alta, què implica…. Sessió per als alumnes de llengua oral i llengua catalana.  
Presentació a càrrec del professor Lluís Quintana.

#

Elements per a la història de l’ICE de la UAB

jornades||02/03/2014

Com l’ICE de la UAB ha contribuït, d’ençà de la implantació de la Ley General de Educación de 1970, a la renovació educativa : els orígens i primers anys, prioritats en l’acció de l’ICE en diverses fases. La formació permanent del professorat. El paper del reciclatge de català en la normalització lingüística. La formació inicial del professorat, el paper del CAP en la formació del professorat de secundària. Persones, equips, projectes que han anat configurant la trajectòria de l’ICE fins als nostres dies. El patrimoni documental de l’ICE…] Montserrat Anton Rosera, directora de l’ICE. UAB; Josep Maria Tatjer Montaña, sots-director de l’ICE. UAB; Núria Petitbó, responsable econòmica ICE. UAB; Pere Solà Gussinyer, director SEDRHE. UAB.

« Primer ‹ Anterior 1 2 10 11 12 13 14 20 Següent › Últim »