El dia 11 de febrer és el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Per commemorar-ho et presentem aquesta exposició: Les científiques i enginyeres que vindran.

Actualment, a l’Escola d’Enginyeria i a les Facultats de Ciències i Biociències, de mitjana, el 68% del professorat investigador permanent és masculí i només el 32% correspon a la representació femenina.

Als pòsters de l’exposició es pot veure l’escenari de present on s’evidencia clarament el desequilibri. I et proposem que ens ajudis a visualitzar un nou escenari, votant pel teu escenari preferit i deixant els teus comentaris als espais habilitats a ambdues exposicions.

Però, en un escenari de futur, com seran les científiques i enginyeres que ompliran els nostres edificis?
A través d’una IA hem generat rostres de persones fictícies, unes potser més realistes que d’altres. I hem escollit 15 científiques, de les quals 12 són fictícies i 3 són reals.
A més, aquestes últimes formen part de les Comissions d’Igualtat respectives de les Facultats de Biociències i de Ciències,i de l’Escola d’Enginyeria.
Quí són? Sabries identificar-les? Les coneixes?

Fins al dia 28 de febrer es pot votar presencialment per les 3 científiques reals en els espais habilitats a ambdues exposicions.

I el divendres 1 de març es donarà a conèixer qui són i el resultat de les votacions recollides.

Anima’t a participar!

Materials complementaris:

**(Les imatges generades amb IA s’han fet utilitzant el programa StyleGAN2 (Model FFGQ-1024, Truncation al 0,7))