El passat 17 de juny va tenir lloc el Seminari “Com avancem cap a la gestió público-comunitària-cooperativa?”, sent la primera xerrada de la V edició de l’Escola d’Estiu de la Xarxa d’Economia Solidària (XES).

Aquest seminari pretenia generar un intercanvi d’idees i discussions sobre les condicions per avançar en la gestió público-comunitària-cooperativa, conèixer experiències i aprofundir en els reptes d’aquesta gestió. Va ser co-organitzat per investigadores de Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) i l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP), la Comissió de Formació de la XES, l’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occidental i la Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària (XMESS). Teniu el vídeo del seminari disponible en aquest enllaç:

El seminari va comptar amb cinc ponents. En primer lloc, l’Ivan Miro, sociòleg i cooperativista, va aprofundir en què és aquesta forma de gestió, d’on sorgeix, l’estratègia i les condicions necessàries per a avançar en aquest model de gestió. Posteriorment, en Jaume Salmerón, regidor a l’Ajuntament d’Arbúcies, va explicar com ha estat el procés de remunicipalització del Servei d’Atenció Domiciliària a Arbúcies i la gestió per part d’una cooperativa pública. Va identificar les dificultats i reptes que han tingut i les eines de política pública que s’han generat per a donar suport i més estabilitat als processos cooperatius i comunitaris. Després, en Miguel Doñate, regidor de Cabrils d’Economia Social i contractació i compra pública, va fer un breu resum d’allò més rellevant de la jornada que va organitzar la XMESS amb el Col·legi d’interventors, sobretot centrant-se en els reptes identificats per a avançar en la gestió público-comunitària-cooperativa i les eines que s’estan desenvolupant per a abordar-los. En quart lloc, la Sara Maestre Andrés, investigadora de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) de la Universitat Autònoma de Barcelona, va explicar una metodologia que han desenvolupat per a avaluar els processos de col·laboració necessaris per a establir aquesta forma de gestió i els resultats preliminars de la seva implementació en el cas del municipi de Sant Cugat del Vallès. Finalment, en Jordi Estivill, sociòleg, cooperativista i fundador de RIPESS-Europa, va parlar de com s’està desplegant aquesta forma de gestió a França, Itàlia, Gran Bretanya i Portugal.