Cotització dels antics becaris: Des de CSIF portem molts mesos reclamant que la Seguretat Social reconegui la cotització dels becaris anteriors al 2011 i regular aquesta situació. La ministra de Ciència, Innovació i Universitats en la seva compareixença a la Comissió de Ciència, Innovació i Universitats del Senat per explicar les línies generals del seu departament (7/3/24), va avançar que atendrà la realitat que viuen els antics becaris que ara veuen els seus drets minvats després de l’entrada en vigor de la cotització dels estudiants en pràctiques. La ministra va assenyalar que “s’ha produït un greuge amb aquells i aquelles que van ser becaris al seu moment i que estant a prop del moment de la jubilació el que volen és tenir reconeguda aquesta cotització d’aquells anys en què van ser becaris” i va insistir que “atendrem aquesta realitat i ho farem doncs de manera excepcional i estem preparant i està força avançat aquest conveni especial que volem signar precisament per reconèixer aquestes pràctiques”.

CSIF insisteix a sol·licitar el nou Sexenni de Transferència: ja que amb criteris objectius, transparents i ben definits ja no hi ha excusa vàlida un cop publicada la reforma de la Llei de la Ciència (la convocatòria acumula un retard de sis anys).

CSIF va denunciar amb rotunditat la decepció i la frustració de docents i investigadors universitaris davant dels pobres resultats de la convocatòria com a projecte pilot del Sexenni de Transferència 2018. La seva falta de rigor, les seves contradiccions i els seus retards el van revelar com un autèntic fracàs: la taxa de èxit va aconseguir un exigu 42,47%, va fallar el procediment, la comunicació i la transparència, va presentar un marcat biaix de gènere, no hi va haver protocol únic i sí una avaluació de criteris injusta i contradictòria, especialment en àrees multidisciplinàries. A hores d’ara, no hi ha cap notícia sobre el sexenni de transferència que, sembla, no acaba de resoldre els seus problemes de gestió i finançament.