El Govern es va comprometre la setmana passada amb la CRUE a finançar amb 150 milions d’euros anuals per curs acadèmic un total de 3.400 places de professors i professores ajudant doctor a les universitats públiques a partir del proper curs 2024- 2025 i durant els sis anys de durada d’aquesta modalitat de contracte.

Per CSIF, el compromís per afrontar els problemes de plantilles creats amb la LOSU és un pas endavant, tot i que resulta insuficient (els rectors reconeixen que calen 5.500 places d’ajudant doctor) i, ara, caldrà veure la resposta i el grau de corresponsabilitat de les comunitats autònomes que fins fa poc s’oposaven unànimement als termes econòmics del programa proposat pel Govern.

El Congrés dels Diputats va aprovar dijous passat, 14 de març, la Llei per la qual es regulen els Ensenyaments Artístics Superiors. Com ja us hem informat, el Govern ha aprofitat la seva tramitació per modificar, mitjançant una esmena, la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU), amb l’eufemisme de “flexibilitzar-ne la implantació” encara que en realitat el que permet és endarrerir 3’5 anys l’estabilització i la promoció dels professors associats. Ara seguirà la seva tramitació al Senat.

També continuem denunciant des de CSIF la discriminació de les professores universitàries funcionàries en el complement per a la reducció de la bretxa de gènere

• Només hi poden accedir a partir de l’edat de jubilació forçosa als 70 anys
  • Classes Passives segueix excloent l’aplicació del complement a les jubilacions voluntàries
  • CSIF ha plantejat estendre el complement de bretxa de gènere a les jubilacions parcials de la Seguretat Social i a les voluntàries de Classes Passives

En diverses reunions amb el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, amb la presència de la DG de MUFACE, CSIF ha plantejat les diferències entre la majoria de les treballadores de Classes Passives, l’edat de jubilació forçosa de les quals són els 65 anys, i les professores universitàries funcionàries, l’edat de jubilació forçosa de les quals són els 70 anys, que només poden percebre el complement d’ajuda per fills quan arriben a l’edat de jubilació forçosa, cosa que estableix un tracte discriminatori de cinc anys de retard per a les professores universitàries.

CSIF ha demanat davant MUFACE i el Ministeri de Funció Pública acabar amb la discriminació de les professores universitàries funcionàries en el complement per a la reducció de la bretxa de gènere