Resum d’informació sobre les acreditacions

Acreditació als cossos docents universitaris (professor/a titular d’universitat i catedràtic/a d’universitat)
– Nous criteris d’avaluació dels mèrits i competències requerits
– Nou procediment per a l’acreditació estatal de professorat funcionari

• D’aplicació a les sol·licituds presentades a partir de l’1 d’abril del 2024.
  • Les persones sol·licitants amb expedients iniciats i no finalitzats abans de l’1 d’abril del 2024 podran desistir del procediment i sol·licitar a partir d’aquesta data l’avaluació d’acord amb les noves previsions.
  • No hauran d’acreditar el requisit de mobilitat (període acumulat de, com a mínim, nou mesos a universitats o centres de recerca diferents d’aquella institució on es va presentar la tesi doctoral):
    • Les persones que, a data 12 d’abril de 2023 (entrada en vigor de la Llei Orgànica 2/2023) estiguessin contractades com a Professor/a Ajudant Doctor/a, Professors/es Col·laboradors/es amb caràcter indefinit o Professor/a Contractat/da Doctor/a. Tampoc els Professors/es Contractats/des Doctors/es interins/es, així com altres contractats temporals amb acreditació per a aquestes figures.
    • Tampoc no han de complir els Professors/es Titulars d’Escola Universitària que sol·licitin l’acreditació a Professor/a Titular d’Universitat.
    • Mitjançant una resolució motivada, ANECA podrà dispensar del requisit de mobilitat aquelles persones que acreditin situacions prolongades en el temps que els hagin impedit el seu compliment per raó de discapacitat, malaltia, conciliació o cura de menors, familiars o persones dependents, i per excedències degudes al cura de filla o fill, de familiar o per violència de gènere o violència terrorista.

Sobre el nou CVA ANECA per a l’acreditació a TU i CU:
ANECA informa que la plantilla de currículum breu adaptada als nous criteris d’acreditació, que s’haurà de presentar juntament amb la sol·licitud d’acord amb el procediment que es començarà a aplicar a partir de l’1 d’abril, es podrà generar a partir del 15 d’abril ( això significa que fins a aquesta data no es podran enviar sol·licituds) seguint l’estàndard CVN (seleccionant l’opció “CVA ANECA” a l’eina on- line de l’Editor de FECYT http://cvn.fecyt .es/editor).

Acreditació a Professorat Contractat Doctor (equivalent a Professor/a Permanent Laboral) i Professorat d’Universitat Privada:
ANECA informa que és l’encarregada de l’avaluació de les sol·licituds d’acreditació a professorat contractat doctor i professorat d’universitat privada (enviades pel Ministeri) i que ho continuarà fent mentre arribin sol·licituds. Els criteris d’acreditació publicats per ANECA es mantindran mentre no es rebi una indicació del Ministeri per a la seva adaptació de conformitat amb el règim transitori establert per la LOSU.