Tot i que el nombre és clarament insuficient,considerem que és urgent contractar aquests nous 4.200 professors i professores per assegurar la docència, començar a renovar les plantilles i afavorir l’estabilització dels professors associats doctors abans que s’iniciï el curs 2024-25.

Per poder fer efectiva aquestes contractacions cal que les comunitats autònomes ja s’adhereixin al Programa per a la Incorporació de Talent Docent i Investigador a les Universitats Públiques Espanyoles del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. Recordem que el Govern s’ha compromès a finançar un total de 3.400 places a partir del proper curs 2024-25 i durant els sis anys de durada d’aquesta modalitat de contracte. Les comunitats autònomes, com a administracions competents, haurien de finançar 800 places més.

També, des de CSIF continuem demanat al Govern:

• Negociar l’Estatut del PDI.
  • Eliminar la taxa de reposició.
  • Més finançament per implementar la LOSU.
  • Solucionar la compatibilitat dels Professors Substituts.
  • Accés a Quinquennis i Sexennis per a tot el PDI laboral.
  • Publicar la convocatòria del nou Sexenni de Transferència.
  • Accés al Personal Investigador laboral a triennis i increments retributius.
  • Reforçar les convocatòries predoctorals i postdoctorals.