El número d’ISBN el podeu sol·licitar directament a l’Agencia Española de l’ISBN qualsevol institució, entitat o persona física que publiqui un llibre destinat al circuit comercial. Els llibres sense finalitat comercial no han de portar ISBN.

Per sol·licitar un número d’ISBN cal que us dirigiu a l’Agència de l’ISBN, ompliu el formulari corresponent, que es pot formalitzar en línia, adjunteu la documentació necessària i feu el pagament de les taxes. El tràmit normal té actualment un cost de 45 €. L’Agència enviarà el número assignat en un document pdf per correu electrònic.

Si un centre oficial de la UAB —servei central, facultat, departament, institut o grup d’investigació formalment reconegut— responsable de la publicació d’un llibre vol que el Servei de Publicacions gestioni la sol·licitud del número d’ISBN, haurà de fer el següent:

• Accedir a la web del Servei de Publicacions i omplir el formulari electrònic corresponent amb totes les dades necessàries.
  • Adjuntar una autorització signada, preferentment en pdf, del responsable del centre que fa la sol·licitud, on s’acrediti que es disposa dels drets de publicació i s’indiqui el número de centre de cost o projecte on s’han de carregar les despeses de gestió.

Un cop disposi de la documentació completa, el Servei de Publicacions, en nom de la UAB, tramitarà la sol·licitud davant l’Agencia de l’ISBN. S’ha de preveure que el termini de resposta, sempre que la documentació sigui correcta i estigui completa, pot ser aproximadament d’una setmana.

En cas que la documentació no estigui completa, falti l’autorització signada o no s’indiqui el centre de cost corresponent, s’informarà al sol·licitant però no es podrà procedir a tramitar la sol·licitud fins que les incidències reportades s’hagin resolt.

Última actualització d'aquesta pàgina: 16 abril 2020