El número d’ISBN l’ha de sol·licitar l’editor de la publicació. Si l’editor del llibre és una institució o entitat aleshores el número d’ISBN l’ha de sol·licitar un representant autoritzat d’aquesta institució o entitat. Si l’edició, per contra, la realitza un autor a títol personal, qui ha de gestionar l’obtenció del número d’ISBN és directament aquesta persona com a autor-editor.

El Servei de Publicacions de la UAB gestiona l’obtenció de l’ISBN per als seus propis llibres, és a dir, per als llibres que publica com a editorial, que formen part del seu fons editorial i dels quals disposa dels drets d’edició i distribució mitjançant la signatura d’un contracte de cessió de drets d’autor.

A més, el Servei de Publicacions pot gestionar l’obtenció del número d’ISBN per a aquelles publicacions que tinguin un centre oficial de la Universitat Autònoma de Barcelona —serveis centrals, facultats, departaments, instituts o grups d’investigació formalment reconeguts— com a entitat editora de la publicació. En aquests casos el responsable legal a tots els efectes serà el centre que fa la sol·licitud.

Si el llibre és una coedició entre diferents institucions, aleshores cadascuna d’elles ha de tramitar el seu propi ISBN de forma independent; altrament, la responsabilitat serà, a tots els efectes, de l’entitat que assigna l’ISBN.

Última actualització d'aquesta pàgina: 16 abril 2020