Ambdues són setmanes internacionals dedicades, en un cas, a promoure l’accés obert dins el món acadèmic i científic, i en l’altre a conscienciar sobre els avantatges que aporta la implementació de recursos i pràctiques educatives en obert per al professorat i l’alumnat.

El Servei de Biblioteques de la UAB participa en totes dues setmanes organitzant, juntament amb altres entitats de la universitat, activitats per ajudar a assolir els objectius corresponents.

La Setmana Internacional de l’Accés Obert (Open Access Week) té lloc cada any a finals del mes d’octubre. Està organitzada per l’SPARK (Scholarly Publishing and Academic Resources Coalition). Cada any es tria un lema que posa el focus en algun aspecte de l’accés obert, i les entitats participants organitzen activitats obertes relacionades amb aquest lema.

La Setmana Internacional de l’Educació Oberta (Open Education Week) es fa anualment la primera setmana de març. L’organitza l’Open Education Global, una organització sense ànim de lucre creada per potenciar el desenvolupament d’una educació oberta, de qualitat i accessible a tots a escala mundial. Els Recursos Educatius Oberts (REO) es fonamenten en el reconeixement de l’autoria i el domini públic, o una llicència oberta que permeti l’accés, l’ús, l’adaptació i la redistribució sense cap cost i sense restriccions ni limitacions.

Podeu trobar la informació de les activitats programades a la UAB dins del marc d’aquestes setmanes internacionals a la nostra pàgina web sobre ciència oberta: Accés Obert i Educació Oberta.

Última actualització d'aquesta pàgina: 4 abril 2024