2020
- 2020, Torrelles-Nadal, C., Coiduras-Rodríguez, J., Quesada-Pallarès, C., and París-Mañas, G.. Learning Patterns, Personality Traits and Motivational Profile of Students of Dual Learning Modality. Revista Colombiana de Educación 1
- 2020, Noguera, I., Valdivia, P., and Sala Roca, J.. Docència a distància d’emergència. Anàlisi de les experiències i opinions del professorat i estudiantat des del departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social.
- 2020, González-Ortiz, A., McLean, G.N., Berrocal Berrocal, F., Quesada-Pallarès, C., and Alonso García, M.. Validation of predicting transfer instruments in Spain. European Journal of Training and Development
- 2020, Pineda-Herrero, P., Ciraso-Calí, A., and Quesada-Pallarès, C.. Factores para la evaluación indirecta de la transferencia – FET.
2019
- 2019, Williams-Middleton, K., Jack, S., Quesada-Pallarès, C., Lockett, N., and Padilla-Meléndez, A.. The University as an Entrepreneurial Learning Space: The role of socialized learning in developing entrepreneurial competence. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research ahead-of-print
- 2019, Quesada-Pallarès, C., Pineda-Herrero, P., Ciraso-Calí, A., and Sánchez-Martí, A.. Online vs Classroom learning: Examining motivational and SRL strategies among VET students. Frontiers in Psychology 10
- 2019, Jansen, A. and Pineda-Herrero, P.. Dual Apprenticeships in Spain – Catalonia – The firms’ perspective. Vocations and Learning 12 129–154
- 2019, Roig, H., Pineda-Herrero, P., and Quesada-Pallarès, C.. Diseño y pilotaje del METEnf: Modelo de Evaluación de los factores de Transferencia de la formación de los nuevos profesionales en Enfermería. Educación Médica
- 2019, Prat-Martínez, R., Pineda-Herrero, P., Edo-Gual, M., and Bleda García, S.. Resultados de aprendizaje de las competencias enfermeras relacionadas con la toma de decisiones en el contexto de atención al paciente crónico con necesidades complejas. Educación Médica 521 1-8
- 2019, Pineda-Herrero, P., Arnau-Sabatés,L., and Ciraso-Calí, A.. La FP dual desde la perspectiva del profesorado: elementos que condicionan su implementación en los centros. Educación XX1 22 15-43
2018
- 2018, Janer-Hidalgo, À., Úcar, X., Arnau-Sabatés,L., and Valdivia, P.. El MOOC como recurso tecnológico para la Pedagogía Social. Congreso Internacional-XXXI Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social: Pedagogía social, investigación y familias. 21-23 de Noviembre 2018
- 2018, Fuentes Agustí, M. and Valdivia, P.. Aportación del Moodle-UAB en la evaluación del estudiante universitario : reflexiones desde la práxis docente. Experiencias pedagógicas e innovación educativa. Aportaciones desde la praxis docente e investigadora
- 2018, Valdivia, P., Vilaseñor, K., and Carlos, S.. El reto de las TIC en educación social. Experiencias para empoderar a la ciudadanía.. Desafíos para la educación social en tiempos de cambio. Propuestas de trabajo para la intervención socioeducativa. 75-97
- 2018, Pineda-Herrero, P., Grollman, P.Ch., Espona-Barcons, B., and Fernández-de-Álava, M.. Formación profesional dual. Las motivaciones de las empresas del sector de la automoción en España para involucrarse en formación profesional dual. Revista de Educación 382 33-55
- 2018, Pineda-Herrero, P., Armijos-Yambay, M., and Ciraso-Calí, A.. Competencias para la empleabilidad de los titulados en Pedagogía, Psicología y Psicopedagogía: un estudio comparativo entre empleadores y titulados. Revista Española de Pedagogía 270 313-333
- 2018, Quesada-Pallarès, C., Fernández-de-Álava, M., Rebollar-Sánchez, E.M., and Ciraso-Calí, A.. Is in-service teacher training useful? Applying the transfer of learning factors model in Mexican Schools. Teachers and Teaching 1-23
2017
- 2017, Espona-Barcons, B., Quesada-Pallarès, C., Ciraso-Calí, A., and Pineda-Herrero, P.. ¿Es eficaz la formación en la Administración pública española?: evaluación de la transferencia de los aprendizajes con el modelo FET.. Revista Qrriculum 30 31-48
- 2017, Ciraso-Calí, A., Rebollar-Sánchez, E.M., and Quesada-Pallarès, C.. In-service teacher training for VET institutions: the challenge of evaluation in Comunitat Valenciana (Spain). Vocational Education and Training in Sub-Saharan Africa. Current Situation and Development. 158-166
- 2017, Pineda-Herrero, P., Arnau-Sabatés,L., and Ciraso-Calí, A.. Resultados PIAAC sobre las oportunidades para el Aprendizaje Informal en el puesto de trabajo en España. Cultura y Educación (online) 29 151-182
- 2017, García-Carmona, M., Miller, P., Quesada-Pallarès, C., and Fernández-de-Álava, M.. Gender and leadership in Brazilian, Singaporean and Spanish Secondary Schools: an in-depth analysis based on the 2013 TALIS.. Cultures of Leadership: Exploring educational leadership practice across cultures 121-148
- 2017, Fernández-de-Álava, M. and Quesada-Pallarès, C.. Estrategias de aprendizaje del profesorado europeo: género y etapa educativa.. Bordón. Revista de Pedagogía 69 67-81
- 2017, Fernández-de-Álava, M., García-Carmona, M., and Quesada-Pallarès, C.. Use of ICTs at work: an intergenerational analysis in Spain.. Culture & Education
2016
- 2016, Acosta, C., Quesada-Pallarès, C., and Feixas, M.. From discourse to action. How Engineering’ university teachers in Chile develop professionally and transfer their learning into practice?. Zeitschrift für Hochschulentwicklung 11 163-185
- 2016, Espona-Barcons, B. and Pineda-Herrero, P.. La transferència de la formació als sectors de la construcció i l’hostaleria. Educar 52 127-145
- 2016, Pineda-Herrero, P., Ciraso-Calí, A., and Agud-Morell, I.. Factores que intervienen en la inserción laboral de los titulados en Educación en tiempos de crisis: un estudio sobre Cataluña. Revista de Educación 372 141-168
- 2016, Pineda-Herrero, P., Quesada-Pallarès, C., Valdivia-Vizarreta, P., Ciraso-Calí, A., and Espona-Barcons, B.. Evaluación de la formación eLearning en el Instituto Nacional de Administración Pública: resultados del estudio MEEL. Gestión y Análisis de Políticas Públicas, Nueva Época 15
- 2016, Pineda, P., Ciraso, A., and Valdivia, P.. Actividades de Moodle : manual de buenas prácticas pedagógicas.
2015
- 2015, Pineda-Herrero, P., Planas, A., and Carmona, G.. Desarrollo del talento emprendedor: estrategias y buenas prácticas. Cultura emprendedora y educación 199-222
- 2015, Martínez-Roca, C., Pineda-Herrero, P., and Martínez, M.. Building a Social Justice Pillar for Youth Career Development. Responsible Living. Concepts, Education and Future Perspectives 179-193
- 2015, Ciraso-Calí, A., Janer-Hidalgo, À., Quesada-Pallarès, C., and Pineda-Herrero, P.. Training for innovation in Spain. Lifelong Learning in Europe
- 2015, Pineda-Herrero, P. and Espona-Barcons, B.. La transferencia de la formación en los sectores de la construcción y la hostelería. EDUCAR 52 127-145
- 2015, Quesada-Pallarès, C., Duran-Bellonch, M.M., Stoian, A., and Pineda-Herrero, P.. Factors affecting Spanish and Catalan women participation in training. Journal for Educators, Teachers and Trainers 6 82-99
- 2015, Quesada-Pallarès, C., Pineda-Herrero, P., Ciraso-Calí, A., and Espona-Barcons, B.. La eficacia de la formación de los trabajadores de la Administración pública española: comparando la formación presencial con la eLearning. Revista del CLAD Reforma y Democracia 61 107-132
- 2015, Quesada-Pallarès, C.. Digital Simulations: effects on self-efficacy and learning transfer. UABdivulga 2015
- 2015, Lockett, N., Jack, S., Padilla-Meléndez, A., Williams-Middleton, K., and Quesada-Pallarès, C.. The Bermuda Triangle in Entrepreneurship Education: The role of social networking in entrepreneurial learning. 38th ISBE Conference
- 2015, Jones, E. and Quesada-Pallarès, C.. Understanding Secondary School Students’ Use of Online Enterprise Education. 38th ISBE Conference
- 2015, Jones, S. and Quesada-Pallarès, C.. Behind open doors: how do we account for young people’s peripheral participation in online entrepreneurship education?. 3E Conference – ECSB Entrepreneurship Education Conference
- 2015, Pineda-Herrero, P., Espona-Barcons, B., Ciraso-Calí, A., and Duran-Bellonch, M.M.. La formación para la innovación en España: situación, características y perspectivas de eficacia. Revista Iberoamericana de Educación 67 9-36
- 2015, Pineda-Herrero, P., Ciraso-Calí, A., and Quesada-Pallarès, C.. Strategies and instruments to evaluate transfer of learning: reflections from practice. 16th Biennial Conference EARLI 2015: Towards a reflective society
- 2015, Quesada-Pallarès, C. and Cascallar, E. Employees’ patterns of behaviour change after training: A cluster analysis. 16th Biennial Conference EARLI 2015: Towards a reflective society
- 2015, Fernández-de-Álava, M., Quesada-Pallarès, C., and Rebollar-Sánchez, E.M.. The role of gender in adult population involvement in non-formal and informal learning activities.. 16th Biennial Conference EARLI 2015: Towards a reflective society
- 2015, Ribot-Horas, A. and Quesada-Pallarès, C.. Motivational theories applied to assess EI programs: the EMOCARE’s Systematic Evaluation Model. Emotional Intelligence: Current Evidence from Psychophysiological, Educational and Organizational Perspectives 293 – 308
2014
- 2014, Pineda-Herrero, P., Quesada-Pallarès, C., Espona-Barcons, B., Duran-Bellonch, M., Ciraso-Calí, A., Carapeto Porto, D., and Alcázar-Antràs, C.. Formación y evaluación: estrategias de aprendizaje para las organizaciones. Organizaciones que aprenden y generan conocimiento 507-573
- 2014, Martínez-Roca, C., Pineda-Herrero, P., and Martínez, M.. El rol de la orientación profesional en el desarrollo de competencias para una empleabilidad socialmente justa. Procedia – Social and Behavioral Sciences 139 343 – 350
- 2014, Roca Llobet, J. and Pineda-Herrero, P.. Metodologías docentes para el desarrollo de la competencia “solución de problemas” en estudiantes de enfermería. Procedia – Social and Behavioral Sciences 139 358 – 365
- 2014, Pineda-Herrero, P., Duran-Belloch, M., and Moreno Andrés, M.V.. Evaluation of the impact of Training in the health sector. Journal of educators, teachers & trainers 2 180 – 193
- 2014, Quesada-Pallarès, C., Janer-Hidalgo, À., Pineda-Herrero, P., and Ciraso-Calí, A.. Training for innovation in Spain: analysis on its effectiveness from transfer of training. 2nd International Conference of ESREA’s Research Network Working Life and Learning
- 2014, Ribot-Horas, A. and Quesada-Pallarès, C.. Efficiency and effectiveness of an EI program: an evaluation proposal based on motivational theories of the patient. International Conference on Motivation
- 2014, Quesada-Pallarès, C. and Gegenfurtner, A.. Is it possible to use intention to transfer as a proxy for transfer of training?. International Conference on Motivation
- 2014, Musso, M.F., Cascallar, E.C., Ciraso-Calí, A., and Quesada-Pallarès, C.. Assessment of self-regulation factors for training transfer in Spanish workers. 9th Conference of the International Test Commission
- 2014, Gegenfurtner, A. and Quesada-Pallarès, C.. Digitale Simulationen und ihr Einfluss auf Selbstwirksamkeit und Lerntransfer. 79th Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)
- 2014, Quesada-Pallarès, C., Pineda-Herrero, P., Espona-Barcons, B., and Ciraso-Calí, A.. Transfer of learning as a measurement of training efficacy: results of its direct evaluation. 11th EES Biennial Conference: Evaluation for an Equitable Society
- 2014, Fernández Salinero, C., Espona Barcons, B., Villaseñor, K., Quesada-Pallarès, C., and Pineda-Herrero, P.. The Spanish training system: a qualitative analysis. Lifelong Learning in Europe
- 2014, Quesada-Pallarès, C., Pineda-Herrero, P., Espona-Barcons, B., and Ciraso-Calí, A.. Evaluación directa de la transferencia de la formación: estrategias e instrumentos de evaluación. Organizaciones que aprenden y generan conocimiento 510-525
- 2014, Ciraso-Calí, A. and Quesada-Pallarès, C.. Evaluación indirecta de la transferencia de la formación: el caso del Instituto Asturiano de Administración Pública. Organizaciones que aprenden y generan conocimiento 526-536
- 2014, Pineda Herrero, P., Quesada Palarès, C., and Ciraso Calí, A.. ¿Cómo saber si la formación genera resultados? El modelo FET de evaluación de la transferencia. Capital Humano 294
- 2014, Pineda-Herrero, P., Ciraso-Calí, A., and Quesada-Pallarès, C.. Evaluation of training transfer factors: the FET model. Transfer of Learning in Organizations 121-144
2013
- 2013, Quesada-Pallarès, C.. ¿Se puede predecir la transferencia? Un modelo teórico basado en la Intención de Transferencia y la Intención de Implementación. CIMIE13: 2º Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa
- 2013, Quesada-Pallarès, C. and Ciraso-Calí, A.. Does DiFOT exist? A theoretical model to discover the “enhancing training transfer design” factor. JURE 2013: Junior Researchers of EARLI
- 2013, Quesada-Pallarès, C.. The Intent to Transfer Questionnaire: a first step to predict transfer. JURE 2013: Junior Researchers of EARLI
- 2013, Quesada-Pallarès, C. and Gegenfurtner, A.. Can transfer be predicted? A theoretical model on Intent to transfer and Implementation intentions. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
- 2013, Feixas, M., Sabaté, S., Quesada, C., Lagos, P., and Fernández, A.. Factores Condicionantes de la Transferencia de la Formación Docente en la Universidad: un estudio sobre la Transferencia de las Competencias Docentes. Infancia y Aprendizaje 3 401-416
- 2013, Feixas, M., Lagos, P., Zellweger, F., Tomàs, M., Sabaté, S., Quesada, C., Pineda, P., Márquez, M.D., García San Pedro, M.J., Fernández, A., Fernández, I., and Duran, M.M.. ¿Cómo medir la transferencia de la formación en Educación Superior?: el Cuestionario de Factores de Transferencia. REDU: Revista de Docencia Universitaria 3 219-248
- 2013, Fernández-Salinero,C, Espona-Barcons, B., Vilaseñor,K, Quesada-Pallarès, C., and Pineda-Herrero, P.. Challenges to state funding systems for continuing training. A qualitative analysis of the Spanish system. 8th International Conference Researching Work and Learning: The visible and invisible in work and learning
- 2013, Ciraso-Calí, A., Janer-Hidalgo, À., Quesada-Pallarès, C., and Pineda-Herrero, P.. Training for innovation in Spain: is it visible enough?. 8th International Conference Researching Work and Learning: The visible and invisible in work and learning
- 2013, Pineda Herrero, P. and Quesada Pallarès, C.. Evaluación de la transferencia de la formación continua mediante el modelo ETF de factores. Revista Iberoamericana de Educación 61 11
- 2013, Pineda-Herrero, P., Espona-Barcons, B., Ciraso-Calí, A., and Quesada-Pallarès, C.. An assessment of the effectiveness of VET workplace learning via the VET-WL factor model, a study in the Barcelona area. Apprenticeship in a Globalised World. Premises, Promises and Pitfalls 99-102
- 2013, Mas Torelló, O., García, N., Quesada Pallarès, C., and Espona Barcons, B.. La formació als centres de treball: tendències de desenvolupament i factors d’èxit per l’eficàcia als cicles formatius. Temps d’Educació 44 20
2012
- 2012, Pineda, P., Qiesada-Pallarès, C., Ciraso, A., García, N., and Espona, B.. Is Training Effective? Evaluation of transfer factors with FET in the Public Administration in Spain. The future of HRD – 2020 and beyond: challenges and opportunities 419-429
- 2012, Feixas Condom, M. and Quesada-Pallarès, C.. La cultura docente de los equipos de trabajo en la transferencia de la formación del profesorado en la universidad: hacia la creación de comunidades de práctica. Gestión del conocimiento y desarrollo organizativo: formación y formación corporativa
- 2012, Ciraso-Calí, A., Cascallar, E, Pineda-Herrero, P., and Quesada-Pallarès, Carla. The well-fit for the FET model. The best ways to understand how factors of training transfer work. EARLI SIG 14: Learning in Transition
- 2012, Quesada-Pallarès, C., Ciraso-Calí, A., and Pineda-Herrero, P.. Motivation to transfer as a non-isolated factor. Relationship between motivation, training and trainee characteristics. EARLI SIG 14: Learning in Transition
- 2012, Quesada, C., Stoian, A., Ciraso, A., Espona, B., and Pineda-Herrero, P.. Gender differences in the participation in continuing training in Catalonia. Considering gender in adult learning and in academia: invisible act 89-108
- 2012, Pineda-Herrero, P., García, N., Espona, B., Mas, O., and Quesada-Pallarès, C.. VET Efficacy: Evaluation of Factors in the Workplace Training. Procedia – Social and Behavioral Sciences Journal 46 1390-1394
- 2012, Pineda Herrero, P., Stoian, A., Quesada Pallarès, C., and Moreno Andrés, M.V.. ¿Es eficaz la formación continua en España? Diagnóstico mediante el Learning Transfer-System Inventory. Capital Humano: revista para la integración y desarrollo de los recursos humanos Nº extra 265 82-87
- 2012, Quesada Pallarès, C.. Training transfer evaluation in the Public Administration of Catalonia: the MEVIT factors model. Procedia – Social and Behavioral Sciences Journal 46 1751-1755
- 2012, Pineda Herrero, P. and Quesada Pallarès, C.. Evaluando la eficacia de la formación basada en nuevas tecnologías.
- 2012, Pineda Herrero, P., Úcar Martínez, X., Duran-Belloch, M., and Belvis Pons, E.. Evaluación de la formación continua en el sector sanitario. Resultados de la formación en uso racional del medicamento. Teoría de la Educación. Educación y Cultura en la Sociedad de la Información 13 268-289
- 2012, Pineda Herrero, P. and Ciraso Calí, A.. Evaluación de la formación continua en la Escuela del Poder Judicial. Revista de Educación y Derecho 5 1-22
- 2012, Ciraso, A.. An Evaluation of the Effectiveness of Teacher Training: Some Results from a Study on the Transfer Factors of Teacher Training in Barcelona Area. Procedia – Social and Behavioral Sciences 46 1776-1780
- 2012, Belvis, E., Moreno, V., Armengol, C., and Pineda, P.. Evaluation of reflective practice in teacher education. European Journal of Teacher Education 35 279-292
- 2012, Pineda Herrero, P., Ciraso Calí, A., Espona Barcons, B., Quesada Pallarès, C., and Mas Torelló, O.. FCT on plus. Avaluació de l’eficàcia de la Formació en Centres de Treball (FCT).
- 2012, Pineda Herrero, P., García Castaño, N., Ciraso Calí, A., Espona Barcons, B., and Quesada Pallarès, C.. Evaluación de la eficacia de la formación en la administración pública española –ETAPE-. El modelo FET.
2011
- 2011, Quesada-Pallarès, C., Pineda-Herrero, P., Espona-Barcons, B., and Storian, A. Evaluación de la eficacia de la formación en habilidades directivas. 1r Congreso de Inteligencia Emocional en las Organizaciones: la Inteligencia Emocional como ventaja competitiva
- 2011, Pineda-Herrero, P., Storian, A, and Quesada-Pallarès, C.. Evaluating the e-learning efficacy in Spain: a diagnosis of learning transfer factors affecting e-learning. 2nd World Conference on Psychology, Counselling and Guidance
- 2011, Pineda-Herrero, P. and Quesada-Pallarès, C.. Evaluating the efficiency of the leadership training programmes in Spain. 2nd World Conference on Psychology, Counselling and Guidance
- 2011, Quesada-Pallarès, C., Stoian, A., Ciraso-Calí, A., Espona-Barcons, B., and Pineda-Herrero, P.. Women participation in continuous training in Catalonia. ESREA Network on Adult and Gender Learning: Introducing gender into academia-(in)visible act
- 2011, Pineda-Herrero, P.. Avaluació de la Formació en Centres de Treball. Taula rodona, Jornada Cluster en Educació i Formació
- 2011, Quesada-Pallarès, C.. La transferència al lloc de treball: element clau en l’eficàcia de la formació contínua. IV Primavera Pedagògica
- 2011, Quesada-Pallarès, C., Stoian, A., Ciraso-Calí, A., Espona-Barcons, B., and Pineda-Herrero, P.. Gender differences in the participation in continuous training in Catalonia. ESREA Network on Adult and Gender Learning: Introducing gender into academia-(in)visible act
- 2011, Quesada-Pallarès, C., Pineda-Herrero, P., and Espona-Barcons, B.. Evaluación de la transferencia de la formación continua mediante el modelo ETF de factores. XIII Congreso Internacional de Galicia e Norte de Portugal de formación para o traballo: Mobilidade, formación, orientación e emprego no ámbito transfronteirizo
- 2011, Pineda-Herrero, P., Ciraso-Calí, A., and Quesada-Pallarès, C.. Evaluating Training Effectiveness: results of the FET Model in the Public Administration in Spain. 7th International Conference on Researching Work and Learning
- 2011, Quesada, C., Espona, B., and Pineda-Herrero, P.. Evaluating the efficiency of the leadership training programmes in Spain. Procedia – Social and Behavioral Sciences 30 2194-2198
- 2011, Pineda, P., Belvis, E., Moreno, V., and Úcar, X.. Evaluation of teachers’ continuing training in the early childhood education. Teacher development 15 205-219
- 2011, Pineda-Herrero, P., Stoian, A., and Quesada, C.. Evaluating the e-learning efficacy in Spain: a diagnosis of learning transfer factors affecting e-learning. Procedia – Social and Behavioral Sciences 30 2199-2203
- 2011, Pineda-Herrero, P., Úcar, X., Duran-Belloch, M., Moreno, V., and Belvis, E.. Evaluation of training effectiveness in the Spanish health sector. Journal of Workplace Learning 23 315-330
- 2011, Pineda, P.. Evaluación de la iniciativa de bonificaciones de acciones de formación en las empresas. Ejercicio 2007 y 2008.
- 2011, Pineda Herrero, P., Moreno Andrés, M.V., and Quesada Pallarès, C.. Avaluació de la transferència de la formació a l’Administració pública de Catalunya.
2010
- 2010, Pineda-Herrero, P.. La transferencia de la formación en España. EDO 2010. Nuevas estrategias formativas para las organizaciones
- 2010, Pineda-Herrero, P., Moreno Andrés, M.V., and Quesada-Pallarès, C.. The ETF, a new tool for Evaluating Training Transfer in Spain. 11th International Conference on Human Resource Development: Human Resource Development in the Era of Global Mobility
- 2010, Quesada-Pallarès, C. and Pineda-Herrero, P.. A model of factors to determine training transfer in the Public Administration of Catalonia. 11th International Conference on Human Resource Development: Human Resource Development in the Era of Global Mobility
- 2010, Pineda-Herrero, P.. Evaluación de la formación on-line. 4º jornadas de e-learning en las administraciones públicas
- 2010, Pineda, P., Termes, A., Suárez, C., Rojo, E., Planidura, R., Merino, R., and Martínez Usarralde, M.J.. Avaluació de la formació professional reglada a Catalunya: anàlisi normativa, comparativa i de l’adequació a les necessitats de la societat. Quaderns d’Avaluació, Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu 16 5-32
- 2010, Pineda, P.. Evaluation of training in organisations: a proposal for an integrated model. Journal of European Industrial Training 34 673-693
- 2010, Pineda-Herrero, P., Úcar, X., Moreno, V.M., and Belvis, E.. Is continuing training useful for teachers? Training results on preschool teachers and centers. European Early Childhood Education Research Journal 18 257-271
- 2010, Moreno Andrés, V.M., Pineda Herrero, P., and Quesada Pallarès, C.. El “grupo de trabajo” como método innovador de formación del profesorado para potenciar la transferencia del aprendizaje. Revista Española de Pedagogía 246 281-296
2009
- 2009, Moreno Andrés, V.M., Pineda-Herrero, P., and Quesada-Pallarès, C.. The working-group as an innovative training method for enhancing transfer of learning. 10th International Conference on Human Resource Development Research and Practice across Europe
- 2009, Pineda-Herrero, P.. Evaluation of training impact: a case in the health sector. 10th International Conference on Human Resource Development Research and Practice across Europe
- 2009, Pineda-Herrero, P.. L’efectivitat de la formació contínua a l’Administració Pública. Jornada sobre Avaluació de la Formació a les Administracions Públiques
- 2009, Pineda-Herrero, P., Moreno, V., and Quesada-Pallarès, C.. Evaluation of training efficiency factors in Spain. Expert Workshop Methods and Instruments for the Evaluation and Monitoring of VET Systems
- 2009, Pineda Herrero, P., Termes López, A., Suárez Gost, C., Rojo Torrecilla, E., Plandiura Vilacís, R., Merino Pareja, R., and Martínez Usarralde, M.J.. Avaluació de la formació professional reglada a Catalunya, 2001-2008. Volum 2: Anàlisi comparada dels sistemes de formació professional d’àmbit espanyol i internacional. Documents del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu 384
- 2009, Pineda Herrero, P., Termes López, A., Suárez Gost, C., Rojo Torrecilla, E., Plandiura Villacís, E., Merino Pareja, R., and Martínez Usarralde, M.J.. Avaluació de la formació professional reglada a Catalunya, 2001-2008. Volum 1: El marc normatiu i la seva aplicació. Documents del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu 276
2008
- 2008, Pineda Herrero, P. and Moreno, V.M.. La fomación permanente de los profesionales de educación infantil en España, un sector feminizado. XI Congreso Nacional de Teoría de la Educación
- 2008, Pineda Herrero, P., Belvis Pons, E., Úcar Martínez, X., and Moreno Andrés, M.V.. Derecho a la calidad: evaluación de la formación permanente en el sector de la Educación Infantil en España. Revista de Educación 347 101-126
2007
- 2007, Pineda-Herrero, P.. La formació eficaç i el coneixement. Peces clau en el futur de les empreses. Taula rodona. ESEC
- 2007, Pineda-Herrero, P., Belvis Pons, E., and Moreno Andrés, V.M.. E. University students mobility en spain: a research on the participation in Erasmus program. International Technology Education and Development Conference
- 2007, Pineda-Herrero, P.. Cómo evaluar los resultados de la formación permanente: resultados y experiencias. V Jornadas Estatales de Directores de Centros de Formación del Profesorado
- 2007, Pineda-Herrero, P., Belvis Pons, E., Úcar-Martínez, X., and Moreno Andrés, M.V.. La formación permanente en educación infantil: evaluación de su situación y de sus resultados. I Congreso Internacional “Nuevas Tendencias en la formación permenente del profesorado
- 2007, Pineda Herrero, P. and Moreno, V.. How to improve training results: increasing and evaluating transfer of training. 9th International Conference on Human Resource Development Research and Practice across Europe
2006
- 2006, Pineda-Herrero, P.. Cómo evaluar los resultados de la formación: estrategias y experiencia. V Congreso Nacional de Formación Continuada de Enfermería
- 2006, Pineda-Herrero, P. and Moreno Andrés, V.M.. La mobilitat dels estudiants universitaris a Espanya. IV Jornada sobre Innovació Docent: La internacionalització de les universitats
- 2006, Pineda Herrero, P. and Moreno Andrés, M.V.. Els processos d’internalització. IV Jornada sobre Innovació Docent: La internacionalització de les universitats
- 2006, Pineda-Herrero, P. and Moreno Andrés, V.M.. La movilidad de los universitarios en España: estudio sobre la participación en los programas Erasmus y SICUE. Jornadas de la Asociación de Economía de la Educación