Casadellà, M. (coord) (2014). Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, Vol. 7 (2), Maig-Juny 2014.
Casas, M. (2014). Interacción, uso lingüístico y construcción del saber gramatical en la educación primaria. Tejuelo. Revista de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Any VII, nº10, 65-83.
Fontich, X. (2014). La gramática de la primera llengua a l’escola obligatòria: un marc per al debat. Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 64, 7-15. ISSN: 1133-9845.
Rodríguez Gonzalo, C. (2014). Reflexive knowledge of the past tenses in Spanish. Dins Ribas, T.; Fontich, X.; Guasch, O. (eds.) Grammar at School. Research on Metalinguistic Activity in Language Education (pp.227-254). Brussel·les: Peter Lang. ISBN: 978-2-87574-201-8.
Casadellà, M. (2014). A cremallengua. Elogi de la diversitat lingüística per Joan-Lluís Lluís. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 7(2), 84-88.
Rodríguez Gonzalo, C. (2014). Comment les temps verbaux du passé sont-ils conceptualisés en espagnol? Une enquête didactique chez des élèves de 15-16 ans. Dins Gomila, C.; Ulma, D. (dir.). Le verbe en toute complexité. Acquisition, transversalité et apprentissage (pp.139-152). París: L’Harmattan. ISBN: 978-2-343-04806-2.
Gil Juan, M.R.; Birelo, M. (2014). Creencias sobre la enseñanza de la composición escrita y de la gramática de estudiantes del grado de primària y de eduación infantil. Tejuelo. Revista de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Any VII, nº10, 11-26
Ruiz Bikani, U.; Arregi, A. (2014). Distintas miradas sobre la actividad de enseñanza de la lengua del novel. Inicios de lectura y escritura. Dins Romero Oliva, M.; Jiménez Fernández R. (coord). Hacia una educación lingüística y literaria (pp.161-176). Cádiz: UCA.
Casas, M. El reconeixement del present històric a l’educació primària. Cap a un ensenyament-aprenentatge interdisciplinari dels temps verbals. Comunicació Educativa, 27.
Rodríguez Gonzalo, C. (2014). Enseñanza de la gramática y escritura: el papel de la revisión. Lenguaje y Textos, 40, 19-31.
Castelló, M.; Corcelles, M.; Milian, M.; Oliva, A. (2014). Escribiendo en la Universitat, ¿nos entendemos? Cultura y Educación.
Fontich, X.; Giralt M. (2014). Gramàtica i escriptura a 6è de primària: el complement del nom. Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 64, 45-53. ISSN: 1133-9845.
Fontich, X.. (2014). Grammar and language reflection at school: Checking out the whats and the hows of grammar instruction. Dins Ribas, T.; Fontich X.; Guasch O. (coords.). Grammar at school: Research on metalinguistic activity from a sociocultural perspective (pp. 255-284). Brussel·les: Peter Lang. ISBN: 978-2-87574-208-1
Ribas, T., Fontich, X., Guasch, O. (eds.). (2014). Grammar at school: Metalinguistic activity in language education. Brussel·les: Peter Lang. (pp 1-284) ISBN: 978-2-87574-201-8.
Bea Reyes, A.; Rodríguez Gonzalo, C. (2014). La crítica literaria periodística como herramienta didáctica en la Facultad de Magisterio. Cultura, Lenguaje y Representación, 13, 51-68.
Fontich, X.; Rodríguez Gonzalo, C. (2014). La enseñanza de la gramática en la educación obligatoria (artículo de presentación del monográfico). Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 67, 5-6.
Rodríguez Gonzalo, C.; García Folgado, M.José (2014). La enseñanza de la gramática: pasado, presente y futuro (artículo de presentación de la sección monográfica). Lenguaje y Textos, 40, 5-6.
Rodríguez Gonzalo, C. (2014). La intervención didáctica en el aula sobre gramática y escritura. El saber gramatical y la revisión de textos en el uso de los tiempos verbales del pasado con alumnos de educación secundaria. Cultura y Educación.
Rodríguez Gonzalo, C.; García Folgado, M.José (2014). La reflexión metalingüística y la enseñanza de la gramática (editorial del monográfico del mismo título). Tejuelo. Revista de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Any VII, nº10, 5-7.
Casas, M.; Milian, M. (2014). La valeur habituelle du présent: approche de la conceptualisation du temps verbal présent parmi des élèves du primaire. Dins Gomila, C.; Ulma, D. (dir.). Le verbe en toute complexité: acquisition, transversalité et apprentissage (pp. 128-142). Paris: L’Harmattan. (ISBN: 978-2-343-04806-2).
Fontich, X. (2014). Le verbe, centre de la phrase: Les étudiants classent des verbes en prenant compte des compléments verbaux. Dins Gomila, C.; Ulma D. (dirs.). Le verbe en toute complexité: acquisition, transversalité et apprentissage (pp. 189-204). Paris: L’Harmattan. ISBN: 978-2-343-04806-2
Fontich, X.; Rodríguez Gonzalo, C. (2014). L’ensenyament de la gramàtica a l’educació obligatòria. Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 64, 5-6. ISSN: 1133-9845.
Milian, M.; Oliva, A. (2014). Negotiating multilingual identities: A course that fosters identity development and inclusion in first-year Humanities students in Catalonia. Dins de Lillis, T.; Harrington K.; Lea, M.; Mitchell, S. (eds.) Working With Academic Literacies: Research, Theory, Design. Colorado: WAC Clearinghouse/Parlor Press.
Gil Juan, R.M.; Bigas, M. (2014). The use of metalinguistic terms inn writing activities in early primary school classrooms. Dins Ribas, T.; Fontich, X.; Guasch, O. (eds.) Grammar at School. Research on Metalinguistic Activity in Language Education. Brussel·les: Peter Lang. (ISBN: 978-2-87574-201-8).
Fontich, X.; Camps, A. (2014). Towards a rationale for research into grammar teaching in schools. Research Papers in Education, 29(5), 598-625. DOI: 10.1080/02671522.2013.813579. ISSN: 0267-1522
Fontich, X.; Camps, A. (2014). Towards a rationale for research into grammar teaching in schools. Research Papers in Education, 29(5), 598-625. DOI: 10.1080/02671522.2013.813579. ISSN: 0267-1522.
Casas, M. (2014). When does that happen? Recognition of the retrospective usage of the present tense among primary school students. Dins Ribas, T.; Fontich, X.; Guasch, O. (eds.) Grammar at School. Research on Metalinguistic Activity in Language Education (pp. 203-226). Bruselas: Peter Lang. (ISBN: 978-2-87574-201-8).
Milian, M. (2014). Working on grammar at school. Dins Ribas, T.; Fontich, X.; Guasch, O. (eds.) Grammar at School. Research on Metalinguistic Activity in Language Education (pp.43-74). Brussel·les: Peter Lang. (ISBN: 978-2-87574-201-8).