Casas, M. (2014). Interacción, uso lingüístico y construcción del saber gramatical en la educación primaria. Tejuelo. Revista de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Any VII, nº10, 65-83.
Casas, M. El reconeixement del present històric a l’educació primària. Cap a un ensenyament-aprenentatge interdisciplinari dels temps verbals. Comunicació Educativa, 27.
Casas, M.; Milian, M. (2014). La valeur habituelle du présent: approche de la conceptualisation du temps verbal présent parmi des élèves du primaire. Dins Gomila, C.; Ulma, D. (dir.). Le verbe en toute complexité: acquisition, transversalité et apprentissage (pp. 128-142). Paris: L’Harmattan. (ISBN: 978-2-343-04806-2).
Casas, M. (2014). When does that happen? Recognition of the retrospective usage of the present tense among primary school students. Dins Ribas, T.; Fontich, X.; Guasch, O. (eds.) Grammar at School. Research on Metalinguistic Activity in Language Education (pp. 203-226). Bruselas: Peter Lang. (ISBN: 978-2-87574-201-8).
Casas M., Milian, M. (2013). (en premsa). La valeur habituelle du présent: approche de la conceptualisation du temps verbal présent parmi des élèves du primaire. A C. Gomila i D. Ulma (dir.), Le verbe en toute complexité: acquisition, transversalité et apprentissage. Paris: L’Harmattan.
CASAS, M. (2012) La construcció del coneixement sobre el verb en alumnes de 3r i 6è d’educació primària. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, 5 (2), 43-64.
CASAS, M.; MILIAN, M. (en premsa) La valeur habituelle du présent: approche de la conceptualisation du temps verbal présent parmi des élèves du primaire. Actes du Colloque Le complexe du verb, Episteverb, IUFM Lyon, 30-31 de maig 2012.
CASAS, M.; COMAJOAN, L.; LLOBET, M;. PUNTÍ, T. i VILÀ, M. (2012) Las preguntas de un maestro novel en una clase de lengua. Estudio de caso. A BRANDãO, J. A. (coord.), Aula de língua: Interação e reflexão (pp. 29-54). Braga: Universidade do Minho/de Aveiro. Braga.
CASAS, M.; COMAJOAN, L.; LLOBET, M; PUNTÍ, T. i VILÀ, M. (2011) La interacció oral entre Mestres i alumnes. Les preguntes d’un mestre novell en una classe de llengua. Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 55, 101-114.
CASAS, M. (2011) Ressenya de BARRIERAS, M.; COMELLAS, P. ; FIDALGO, M.; JUNYENT, C. i UNAMUNO, V. (2009), Diversitat lingüística a l’aula: construir centres educatius plurilingües. Barcelona/Vic: Fundació Jaume Bofill/Eumo Editorial. Publicada a Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 55, 115-118.
CASAS, M. (2009): “L’actuació discursiva d’un mestre novell en una classe de llengua catalana: gestió de l’aula i construcció del coneixement”. Bellaterra: Journal of Teaching & Learning Language (on-line), I, 67-85.
CASAS, M.; DANÉS, A. (2004) Tots els colors de la llengua. Vic: L’Àlber. [ISBN: 978-84-88887-83-2]