CAMPS, A., ZAYAS, F. (coord.), CARRASCO, P.; FONTICH, X.; GRACIA, C.; GUASCH O.; GUTIÉRREZ, P.; JIMENO, P.; MILIAN, M.; RIBAS T.; RODRÍGUEZ, C.; VERDAGUER T.; VILÀ, M. (2006) Seqüències didàctiques per a aprendre gramàtica. Barcelona: Graó.
RIBAS, T.; VERDAGUER, T. (2006) Gramàtica i ús: els connectors en els textos argumentatius (pp. 47-60) . CAMPS, A.; ZAYAS, F. (coords.): Seqüències didàctiques per aprendre gramàtica. Barcelona: Graó.
RIBELLES, L.; VERDAGUER, T. (2006) La formació, una eina d’anàlisi, autoconeixement i millora. Guix, 323, 17-20.
CAMPS, A., ZAYAS, F. (coord.), CARRASCO, P.; FONTICH, X.; GRACIA, C.; GUASCH O.; GUTIÉRREZ, P.; JIMENO, P.; MILIAN, M.; RIBAS T.; RODRÍGUEZ, C.; VERDAGUER T.; VILÀ, M. (2006) Secuencias didácticas para aprender gramàtica. Barcelona: Editorial Graó.
VERDAGUER, T. (2005) Literatura juvenil a l’abast. Base de dades per fomentar l’autonomia lectora de l’alumnat i facilitar l’orientació al professorat. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, 35.
VERDAGUER, T. (2001-2003/2002-2004) Guia de lectura de Bearn o la sala de les nines de Ll. Villalonga. Barcelona: editorial Proa.
VERDAGUER, T. (2000) Comentari de text de “Bearn” dins Literatura selectivitat. Barcelona: Edicions de la Magrana, l’Esparver Llegir, 106.