Transiciones juveniles al mercado laboral América Latina y España

El Projecte Transicions Juvenils al Mercat Laboral a Amèrica Llatina i Espanya és una recerca encarregada per Ayuda en Acción i desenvolupada pel Programa Juventud de FLACSO Buenos Aires. L’objectiu general del projecte és contribuir al coneixement de la situació de les persones joves en el seu procés d’inserció laboral a Amèrica Llatina i Espanya, […]

NOTÍCIES LINEup

Darrer workshop El passat 16 d’octubre de 2025, a Atenes, van tenir lloc les diferents reunions dels investigadors principals dels països socis del projecte europeu LINEup, que en configuren el seu consell assessor. En les diferents reunions van revisar el progrés del projecte i van debatre els principals assoliments i reptes fins al moment. Van […]

Les escoles de segona oportunitat: reaccions en resposta a les necessitats alterades pels efectes de la Covid-19.

Es tracta d’una recerca finançada per la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana (AICO AICO/2021/254) que té per objectiu general l’anàlisi de la planificació de l’oferta formativa i de la demanda de formació impartida a les Escoles de Segona Oportunitat, així com l’ajustament entre ambdues. Objectiu General En relació a l’oferta […]

Els Resultats del Model d’Escoles de Segona Oportunitat acreditades a Espanya.

Web del projecte Es tracta d’un estudi desenvolupat en el marc d’un conveni amb l’Associació espanyola d’Escoles de Segona Oportunitat (E2O) realitzat pel grup d’investigació Transicions de la Universitat de Valencia (coordinador) i el GRET de la UAB. L’objectiu general de l’estudio era caracteritzar el model de les escoles de segona oportunitat acreditades a Espanya […]

Projecte Via Universitària 4

El projecte Via Universitària és una iniciativa impulsada per la Xarxa Vives d’Universitats, amb el suport tècnic de l’AQU i amb la col·laboració de diversos grups de recerca, entre els quals el Grup de Recerca en Educació i Treball (GRET) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L’objectiu principal és analitzar les condicions de vida, […]

Observatori de Competències Digitals i Ocupabilitat

L’Observatori de Competències Digitals i Ocupabilitat és un projecte impulsat per la IMANcorp FOUNDATION que ha encarregat al Grup de Recerca en Educació i Treball (GRET) analitzar el nivell de competències digitals de la població i la seva relació amb l’ocupabilitat en diferents sectors econòmics, així com l’impacte de la digitalització en el mercat de […]

Equitat en l’accés i en la inserció professional dels graduats universitaris

Equitat en l’accés i en la inserció professional dels graduats universitaris Aquest projecte analitza la inserció laboral dels graduats universitaris a Catalunya en el context de la crisi econòmica i com aquesta ha influït en la seva transició cap al mercat laboral. L’estudi observa dues fases en l’efecte de la crisi sobre l’ocupació dels graduats: […]

Seguiment RALC

Seguiment RALC. Anàlisi de trajectòries educatives (2020-2021) Aquest projecte estudia l’abandonament educatiu prematur a Espanya, que afecta els joves d’entre 18 i 24 anys que no continuen estudiant després de completar l’ensenyament secundari obligatori (ESO) i no obtenen una titulació de secundària superior. Aquest fenomen reflecteix desigualtats socials i condicions d’escolarització. L’estudi es basa en […]