• León, M. “Mesa redonda:  Retos de la política pública en educación y cuidado 0-3 en clave de equidad”. Jornada sobre Avances y retos de la política pública del 0-3, organized by Institut de Govern i Polítiques públiques (IGOP) and Diputación de Barcelona, 27/04/21.
  • León, M., and Maestripieri, L. “Mesa de Trabajo 7.2 “Educación Infantil y Equidad”. VIII Congreso Red Española Política Social (REPS), Bilbao 15-17 marzo 2021 (remote).
  • León, M. “Towards a Child Union. Reducing children’s inequalities in the EU through quality early childhood education and care and its interactions with social welfare policies”. Two Expert Seminar, organized by the European Foundation for Progressive Studies. Brussels, 18th February 2020 (1st seminar); 12th of May 2020 (2nd webinar, remote).
  • León, M., Pavolini E., Miró J., and Sorrenti A. Paper “Policy change and partisan politics: understanding family policy differentiation in two similar countries”. Stream 10 “The politics of Social Investment in Europe and around the world”, 17th Annual ESPAnet Conference, Stockholm, 5-7 September 2019.
  • León, M., and Sabatinelli, S.”Thematic Panel 20 – What ECEC Services in the context of rising child poverty?”. Transforming Care Conference, Copenaghen, July 2019.
  • M. León. “Still a Southern Model of Welfare? Italy and Spain moving apart. Presentación oral de A.Sorrenti. “The Politics of Childcare expansion: understanding different policy trajectories in Italy and Spain”. 25th International Conference of Europeanists. Chicago, EE.UU, 28-30 de marzo 2018.
  • Margarita León.“The politics of childcare expansion: understanding different policy trajectories in Italy and Spain”. ESPAnet. Italia, Florencia, 13-15 de setiembre de 2018.
  • Margarita León: “Panel: desigualdades sociales y reforma del Estado de Bienestar. ““Políticas sociales ante horizontes de incertidumbre y desigualdad”. IIV Congreso REPS. Zaragoza, 4-5 Octubre 2018.
  • M.León, C. Ranci, S. Sabatinelli, Z. Ibáñez: “L’istruzione fra diseguaglianze sociali e mercato del lavoro. Gli occupati del settore education: insegnanti, docenti, formatori, educatori e affini studiati dalla prospettiva della sociologia económica”.  SISEC 2018 Conference. Milán (Università Cattolica), Italia, 25-27 de enero 2018.
  • Martínez Virto, L., and Canals Botas, L. “Las escuelas infantiles 0-3 en Navarra: claves y estrategias para promover la equidad”. Mesa de Trabajo 7.2 Educación Infantil y Equidad, VIII Congreso Red Española Política Social (REPS), Bilbao 15-17 marzo (remote).
  • Navarro, L. “Mesa redonda:  Diagnóstico de la atención a la primera infancia: datos y discursos en torno al 0-3”. Jornada sobre Avances y retos de la política pública del 0-3, organized by Institut de Govern i Polítiques públiques (IGOP) and Diputación de Barcelona, 27/04/2021.
  • Navarro, L. “El acceso desigual a los servicios de cuidado de la primera infancia en la metrópolis de Barcelona”. Mesa de Trabajo 7.1 Políticas de Infancia e la Igualdad de Oportunidades en el ámbito local, autonómico y estatal, VIII Congreso Red Española Política Social (REPS), Bilbao, 15-17 marzo 2021 (remote).
  • Navarro, L. “El acceso desigual a los servicios de cuidado de la primera infancia en la metrópolis de Barcelona”. Conferencia Internacional GENREDAB/COMURES “Arraigos y arreglos: cuidados, vivienda, género y vulnerabilidad en las ciudades iberoamericanas”. Universidad Complutense de Madrid, 6-7 octubre de 2021.
  • Navarro, L. “¿Quién gana y quien pierde? Sesgos sociales en el acceso a servicios de cuidado formal e informal en la temprana infancia”. VIII Congreso Red Española Política Social (REPS), Bilbao, 15-17 marzo 2021 (remote).
  • Navarro, L., and Sarasa S. “El cuidado de la primera infancia, desigualdades sociales y territoriales en la metrópoli de Barcelona”. Grupo de Trabajo 33 Política Social y Trabajo Social, XIII Congreso Español de Sociología, Valencia, 3-6 Julio 2019.
  • Palomera, D.  “Mesa redonda:  Diagnóstico de la atención a la primera infancia: datos y discursos en torno al 0-3”. Jornada sobre Avances y retos de la política pública del 0-3, organized by Institut de Govern i Polítiques públiques (IGOP) and Diputación de Barcelona, 27/04/21.
  • Palomera, D. “¿Empezando con mal pie? Primeros resultados sobre las desigualdades en el acceso a servicios a la temprana infancia en Barcelona y Cataluña”. Mesa de Trabajo 7.2 Educación Infantil y Equidad, VIII Congreso Red Española Política Social (REPS), Bilbao, 15-17 marzo 2021 (remote).
  • Pavolini, E., and León, M.Thematic Panel 9 – Care as labour market: Care occupations and professions between quality and contractual arrangements”. Transforming Care Conference, Copenaghen, July 2019.
  • Olga Salido.”The gender impact of the crisis in Southern European countries: So similar, so different?”. 14th Conference of the European Sociological Association: “Europe and Beyond: Boundaries, Barriers and Belonging”. Manchester, Reino Unido, 21 de agosto de 2019