Vés al contingut
- 16 proyectos ABP-STEM: Itinerarios Minerva y Sarasvati
- 5 experiències i reflexions sobre ABP a les Ciències
- 7 Contextos de indagación sobre magnitudes y unidades
- A la recerca dels nostres orígens
- A Project-Based Learning activity on Astronomy at GIFT-EGU2016
- A training model for Content-Language Integration in Secondary Classrooms
- ABP a les Ciències: Contextos quotidians i Estudis de Cas
- ABP en àmbits STEM: orientacions i propostes en formació de professorat
- ABP para STEM desde las Materias
- ABP y Competencia Científica: el método de los Estudios de Caso
- ABP y STEM. Componentes didácticas para la competencia científica
- ABP, ideas para el diseño y la organización del centro educativo
- ABP. Disseny, Implicació de l’alumnat i Avaluació
- ABP. Tipus, Disseny i Avaluació segons el cinema a la Xarxa CCBB
- ABP: la pel·lícula i el guió
- ABP: Tipus i disseny de projectes d’àrea i interdisciplinars
- Activitat de Controvèrsia sobre Determinisme genètic i discriminació
- Activitat de Controvèrsia sobre Transgènics
- Activitat Epidemics Premiada a Ciencia en Acción 2021
- Activitat sobre Epidèmies amb un Simulador Poblacional amb Calc
- Activitat: dieta saludable…justa i sostenible
- Actualització Gran Enciclopèdia Catalana
- Agents geològics externs: una casa a l’Empordà
- Análisis de perfiles didácticos de propuestas ABP en ciencias
- Andamios y ejemplos para ABP-STEM
- Aprenent a escriure i pensar al laboratori
- Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM. Claus metodològiques i reptes.
- Aprenentatge Basat en Projectes per a STEM
- Aprenentatge Basat en Projectes: contexts inter-disciplinars STEM. Experiències i reflexions.
- Aprenentatge Basat en Projectes: exemples i orientacions
- Apuntes lingüísticos para el tránsito a la competencia científica. Leer para indagar.
- Apuntes topográficos para el viaje hacia el #ABP
- Armshtadt 3 Delta, Evolució Humana, Indagació i Arqueologia
- Articulant la col·laboració entre divulgadors científics i docents
- Assessoria Pedagògica a l’ICFO
- Astrono-Me, astronomia, #ABP i #ECBI
- Astronomía, contexto e indagación
- Avaluació en projectes Interdisciplinaris. L’experiència AssessABP
- Avaluació i treball per projectes
- Avaluació, matèries i competències a la Jornada Transformadora de l’Educació a Terres de Ponent
- Avaluació: de Corregir els exàmens a Co-regir els aprenentatges
- Avaluar habilitats científiques, cap a la competència científica
- ¿Cómo desplegar la dimensión epistémica en el aula?
- Bastides didàctiques per a la indagació
- Beca Erasmus Paris VII
- Beca GIFT Workshop, Wegener i indagació.
- Beca Marie Curie, ISOF Bologna
- Calc-Based Ecosystem Simulator: dinàmica d’ecosistemes, funcions matemàtiques i programació (STEM)
- Calidad, riqueza y perfil lector en argumentaciones sobre los transgénicos
- Capítol de llibre Biopolymer Research Trends
- Carta d’un caçador de metalls
- Cartografía de Proyectos ABP en STEM. ¿Cómo son los proyectos que diseñamos?
- Cèl·lules mare cap a un present llunyà
- Chasing Caminacules, indagació i evolució
- Ciència, Llengua i Discurs. 75 accions lingüístiques per ensenyar a pensar Ciència
- Ciències en Context i Ciutadania: vies didàctiques cap a la Scitizenship.
- Ciències en Context. Exemples i perspectives per a treballar en context.
- Ciències: espai col·laboratiu de treballs pràctics al laboratori.
- Ciencia naïf, falsas disidencias y escuela. Retos y herramientas para Pseudociencias
- Ciencias, Contexto y Ciudadanía: Ciencias para comprender, decidir y actuar.
- Clasificar para comprender la biodiversidad
- Claves Dicotómicas, Taxonomía y contextos de indagación
- Col·loqui: Fer servir la llengua per ensenyar a pensar Ciències
- Columna d’opinió a Cuadernos de Pedagogía
- Com escriure articles de didàctica. Xerrada-Taller i materials.
- Com i perquè crear recursos TAC
- Com iniciar un projecte. The film.
- Communication scaffolds for Socio-Scientific Issues
- Competència científica per a una Ciutadania expandida
- Competència científica, habilitats científiques i pensament crític
- Competencia Científica e Investigación e Innovación Responsable
- Comunicació “projecte C3” a les Jornades de l’Ensenyament de Bio i Geo 2014
- Comunicació, Autoavaluació i Modelatge
- Congresos Científicos Escolares: entre el ABP y la Indagación
- Congressos científics 2000-2002
- Congressos científics 2003-2004
- Congressos científics 2005
- Congressos científics 2006
- Congressos científics 2007
- Congressos científics 2008
- Connectant Punts
- Consell assessor Cuadernos de Pedagogía
- Consell Editorial de la revista Alambique
- Construir i Seqüenciar Activitats #ABP
- Contacte
- Contexto y Modelo en ABP: Apuntes para el ámbito Científico
- Contextos de indagación, Controversias y Cambio Climático
- Contextos participados por modelos científicos y valores éticos: recursos didácticos.
- Controversias científicas e indagación para la enseñanza de las ciencias
- Controversias científicas e indagación para la enseñanza de las ciencias
- Conversación sobre Lenguaje y enseñanza de las ciencias
- Conversación sobre Pensamiento Científico
- Cracking the code. Genètica molecular, Indagació i Història i Naturalesa de la Ciència
- Cracking the code. Historia de la Ciencia, Epistemología y genética
- CRASH, #ABP #EstudideCas de dinàmica i cinemàtica per a 2 ESO
- CRASH: un ABP-Estudio de Caso de cinemática y dinámica
- Crónica de un encuentro sobre Controversias e Investigación e Innovación Responsable
- Crear vida al laboratori
- Curs Indagació i #ABP, controvèrsies i habilitats científiques cap a la Competència Científica
- Curs Virtual d’Indagació i Competència Científica a ICE-UAB
- Curs virtual de formació: Eines lingüístiques per ensenyar a pensar ciència
- Curs: Escriure didàctica per pensar la pràctica
- Curso Ciencia Surround: estrategias metodológicas para STEAM
- Curso sobre ABP STEM. Educando en Red, Chile
- Cyborg
- De amores y de odios, neurobiologia de les emocions
- De Frankenstein al Gòlem
- De l’Excel·lència educativa (en singular) a les excel·lències educatives (en plural)
- Del document al relat: Aportacions del pop dels 70 i els indis agta a persones i organitzacions que aprenen
- Didactic profiles in PBL STEM Teaching-Learning Sequences
- Diferenciació funcional en Metal·lotioneïnes d’Equinoderm
- Dissenyar i aplicar projectes a Secundària. Tipus i estratègies
- DLA 6th Amgen training course: Testing Scientific Skills
- Drug research, indagació, mitosi i càncer
- EduWikiLab
- Eines ABP per a STEM des de l’itinerari Minerva
- Eines i Contexts d’Experimentació a l’aula. Ponència al curs d’estiu FCRI
- Eines i Estratègies TAC d’atenció a la diversitat
- Eines i pautes per al treball amb Controvèrsies Sòcio-Científiques a l’aula
- Eines lingüístiques per ensenyar a pensar científicament
- Eines per a dissenyar preguntes per avaluar habilitats científiques
- Eines per al treball amb Pseudociències
- El ABP en Ciencias. Notas sobre Propósito, Contexto y Contenido.
- El Marc STEM i la Ciutadania Competent
- El Mètode d’Estudis de Cas com a ABP per a les Ciències.
- El paper de les narracions en els processos de canvi
- Els Estudis de Cas com a activitat investigativa a l’aula de Ciències
- Els gèneres lingüístics d’oralitat a l’aula de ciències
- Emancipació, supèrbia epistèmica i dissidència naïf. Quatre escenes de Ciència i Pseudociència als centres educatius
- Energía, globos aerostáticos y ABP
- Enfocs i vies de transició cap a l’Aprenentatge Basat en Projectes (#ABP)
- Enseñar y evaluar por CCBB…partiendo de lo que ya hacemos.
- Entrevista a Diari Educació: Cal fer que la Ciència que ensenyem s’assembli més a la real.
- Entrevista a Rosa Sensat: Els continguts no es degraden amb l’ABP, sinó en memoritzar.
- Entrevista Asturias4STEAM: Logísticas que hagan el cambio sostenible y fundamentado
- Entrevista Congrés CTEM. Ensenyar Ciència en contextos rellevants.
- Entrevista Debats Educació: Fer més potent el sentit comú, no substituir-lo.
- Entrevista e-Ciencia: Las Ciencias no pueden ser enseñadas como algo estático.
- Entrevista Revista Aula de Secundaria: Dominar un contingut vol dir saber posar-lo en joc.
- Epidemics, una actividad gamificada sobre gestión de epidemias
- Epistemic concerns on student’s use of arguments in Pseudosciencies
- ePortfolios y construcción colaborativa del conocimiento
- Eppur si muove, indagació i moviments de la Terra
- Escribir didáctica para pensar la práctica. Una experiencia de formación docente.
- Escribir y hablar para aprender a pensar Ciencias
- Escribir, pensar y actuar en el laboratorio. Andamios para la indagación
- Escriure didàctica per a pensar. Sí, però com?
- Estratègies de suport a l’alumnat nouvingut. Enfocs en avaluació.
- Estratègies TAC per la promoció inclusiva de l’excel·lència
- Estrés de radicals reductors i Metal·lotioneïnes
- Estudi estructural de Metal·lotioneïnes amb espectroscòpia Raman i IR
- Estudis de Cas Dirigit, Aprenentatge Basat en Problemes per a la Competència Científica
- Estudis de Cas, Avaluació d’habilitats científiques i Controvèrsies
- Estudis de Cas: entre l’ABP i la indagació cap a la Competència Científica
- European Project: Engaging Science
- Evaluación interdisciplinar por competencias
- Evaluación: un itinerario del dosier a la conversación
- Evaluar la indagación. Exámenes y habilidades científicas.
- Evolución e indagación en contexto
- EXOS, un #ABP #EstudideCas d’Astronomia i Comunicació Científica
- Experiències d’aula i eines per a l’avaluació amb Controvèrsies Sòcio-Científiques
- Expresión Génica, Investigación in silico y ética biomédica en el aula
- Fer servir la Llengua per a pensar millor Ciències
- Filmoteca de la Generalitat de Catalunya
- Finestres Moodle, diversitat per dalt i excel·lència
- Formació “Ciència Surround”
- Formació sobre promoció inclusiva de l’excel·lència
- Formación ABP STEM desde el Itinerario Minerva
- Formador cursos eines TIC 2010
- Formador en Indagació i eines 2.0 per al treball col·laboratiu a l’aula
- Formador TACs i metodologies 2011
- Fronteres i pactes en el treball per projectes
- Gamificación y Práctica científica
- GeaTours, geologia, TICs i metaaprenentatge
- Gestió del coneixement als centres educatius: innovem i aprenem en xarxa.
- Gondwana Tales: an inquiry approach to plate tectonics
- Grup Òliba de Museologia Virtual
- Guies i activitats per al treball integrat de llengua, contexts, i models científics en les controvèrsies sòcio-científiques
- Hacking the code, indagació i genètica
- Heredity ID, IBSE project on genetics and heredity models
- Home (casa). Àrees i perímetres, percentatges, especulació i desigualtats
- HOME: Trabajando áreas, porcentajes y proporciones en el contexto inmobiliario
- Howlin’ wolves: ABP, astronomía y experiencia cultural
- Howlin’Wolves un #ABP d’Observació Astronòmica per a connectar fenòmens i models
- IBSE on the genetic code. Cracking the code: replicating a scientific discovery.
- In silico, in vitro, in vivo.
- Indagació a l’aula, una metàfora de la ciència
- Indagació científica, llengua i contexts
- Indagació i #ABP, controvèrsies i habilitats científiques cap a la Competència Científica
- Indagació i Ciències en Context: Cicle “La pregunta és la Clau” a UdL.
- Indagació i Competència científica: estratègies i enfocs
- Indagació, expressió gènica, recerca in silico i ètica científica
- Indagación y creación del conocimiento científico en torno a la Tectónica de placas
- Indagación, anticancerígenos y naturaleza del conocimiento científico
- Indagación, Exoplanetas y Competencia Científica
- Indagación, TICs y actividades manipulativas
- IndComp, de la llibreta de notes a l’avaluació per Competències
- Inquiry-Based Teaching in Life Sciences: Rúbrica McLeares
- Investigar i aprendre a l’aula
- Itinerario ABP STEM Minerva
- Itinerario ABP STEM Sarasvati
- Jornades de Controvèrsia Sòcio-Científica i Recerca i Innovació Responsable
- Jornades STEM-ABP. Treball per projectes “a i des de” les àres científiques
- Justícia global i àrees científico-tècniques de secundària
- L’avaluació en el treball per projectes (ABP)
- L’ombra de Mytilus és allargada
- La construcció d’una activitat de treball per projectes.
- La Falsa tensió entre matèries i competències en el treball per projectes
- La Histidina dissimula
- La lectura de artículos de didáctica en la formación continua del profesorado
- La sang, del mite de Dràcula a la porfiria
- Laboratoris virtuals i remots i competència científica
- Laboratoris virtuals i remots per a un ensenyament indagador de la Biologia i la Geologia
- Laboratoris virtuals, habilitats científiques i projectes d’indagació a les ciències.
- Landscapes: un ABP STEM sobre riesgos geológicos, diseño urbanístico e índices matemáticos
- Las (necesarias) tensiones en los centros en transformación
- Les Webtask com a transformador TAC dels Museus Virtuals
- Libro Enseñando Ciencia con Ciencia: Pruebas y mitos sobre enseñanza de las Ciencias
- Liburua: Proiektuetan, lan praktikoetan eta eztabaidetan oinarrituriko ikaskuntza.
- Life Bricks: juegos de construcción y bases químicas del metabolismo
- Life Bricks: Metabolisme i Nutrició amb Legos
- Linguistic scaffolds to promote investigable questions
- Llegint el llibre de la vida
- Llegir a les ciències, llegir científicament a la UVic
- Llenguatge i Ensenyament de les Ciències
- Llibre / Libro / Liburua Aprendizaje Basado en Proyectos, Indagación y Controversias
- Llibre Aprenentatge Basat en Projectes, Treballs pràctics i Controvèrsies
- Llibres/Libros/Liburua
- Los Estudios de Caso como ABP para las Ciencias
- Marcos epistémicos para el trabajo con Pseudociencias
- Màster de Secundària UPF, cursos 2017-2019
- Mòduls SOR, una eina tutorial cap a l’autoregulació de l’alumnat
- Menció d’Honor “Adopta una Estrella” 2017 al Projecte Hunting Exos.
- Menció de Doctor Europeu
- Mission to Stars: Astronomia, ABP i Enginyeria Espacial.
- Monográfico “Aprender por Proyectos en Secundaria”
- Montgolfier Tournament: #ABP densitat, energia i potència.
- Mou la llengua, que el cervell et seguirà
- Mueve la Lengua, que el cerebro te seguirá. 75 acciones lingüísticas para enseñar a pensar Ciencias
- Museos Virtuales de Ciencias: una oportunidad TIC como contexto pedagógico para la indagación
- Museos virtuales escolares, ABP y Taxonomía
- Objetos y contextos para indagar sobre la taxonomía de las plantas
- Oportunitats i amenaces de les bastides didàctiques
- Organizar un centro de secundaria hacia el trabajo por proyectos
- Packaging, S.L. Volums i àrees complexos i disseny
- Percepciones de alumnado de ESO sobre pseudociencias e innovaciones tecnológicas
- Perfiles didácticos de ABP para enseñar ciencias en secundaria
- Perquè treballar amb Controvèrsies Sòcio-Científiques i Recerca i Innovació Responsable
- Perspectives, Metodologies i Tecnologies en el desplegament de l’educació STEM
- Pla d’Impuls de la Lectura
- Plantax, Classificació de plantes, telèfons mòbils i enigmes
- Ponència “Del dossier a la carpeta d’aprenentatge” a la Xarxa de Competències Bàsiques
- Ponència “Treball per Projectes” a Novadors14
- Ponència al curs “Experimentació a les aules” a la Universitat de Vic
- Ponència sobre Scientix, recursos i projectes europeus en educació STEM
- Ponència treball per projectes integrats de Ciències, Tecnologia i Matemàtiques
- Ponencia sobre ABP para STEAM. Contexto, Conflicto y Contenido
- Por qué somos como somos
- Portfolios, Co-Regim i Ítems. Tres camins de millora per a l’avaluació.
- Pràctiques Educatives de Referència en ABP i Competència Científica
- Pràctiques investigadores cap a la Competència Científica
- Premi Ciencia en Acción 2020 a l’activitat “Life Bricks”
- Premi Ciencia en Acción al Projecte sobre la Taula Periòdica “Retorn a Karlsruhe”
- Premi de Divulgació Científica Ciencia en Acción
- Premi Especial del Jurat WQcat a la creació d’activitats didàctiques
- Premi Extraordinari de Doctorat
- Premi Joan Oró a la Divulgació de la Recerca Científica
- Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic
- Premi Marta Mata de Pedagogia
- Premi Pathway a experiència didàctica d’indagació a l’aula
- Premi Prismas a la Divulgació Científica
- Premio Adopta una Estrella
- Problema, Context i Continguts en el Treball per Projectes
- Problemàtiques globals i controvèrsies. Educació per a la pau i justícia global
- Professor Associat a la UAB
- Professor Associat UAB, 2017-2019
- Programa Finestres Moodle, atenció a la diversitat per dalt
- Programa STEAMCat
- Programar un simulador de ecosistemas como contexto STEM
- Projectant CN3, itinerari ABP per a Ciències de 3 ESO
- ProjectantBioGeo1, itinerari ABP per a les Ciències de 1 ESO
- Projecte 2nd EarthFluidsCongress premiat a Ciencia en Acción 2017
- Projecte AssessABP, Avaluació de Projectes Interdisciplinars
- Projecte C3 (Creació del Coneixement Científic)
- Projecte C3: un marc lingüístic per a la indagació
- Projecte finançat 2009ACDC 00120
- Projecte finançat FCT-08-0550
- Projecte IndComp d’Avaluació per Competències Bàsiques
- Projecte WünderKammer, taxonomia, museografia i indagació
- Projectes d’Indagació a les Ciències. Una mirada des de la Competència Científica.
- Projectes d’Indagació i Projectes Interdisciplinaris. ABP per a la Competència Científica.
- Projet Creuset
- Protocol TSS per a construir preguntes d’avaluació d’habilitats de raonament científic
- ProyectandoBioGeo, #ABP y #ECBI en Ciencia en Acción
- ProyectandoBioGeo, itinerario curricular en ABP/ECBI para 4º ESO
- ProyectandoBioGeo, un itinerario ABP basado en Indagación y Naturaleza de la Ciencia
- Proyectos de Indagación, RRI y Competencia Científica
- Proyectos Interdisciplinarios en secundaria. Una propuesta organizativa.
- Pruebas de evaluación de la indagación científica. Características y resultados.
- Pupitrelàndia
- Què és el sexe?
- Qué difícil es hacer el amor en un Simca 1000. Avaluació i Treball per projectes.
- Recensions de llibres Editorial Graó
- Redes sociales y profesionalización docente
- Reflexiones y orientaciones para el despliegue del nuevo currículum de Ciencias en la ESO
- Reflexions i orientacions per al desplegament del nou currículum de Ciències a l’ESO
- Resignificación STEM y escuela
- Resoldre problemes: com s’ensenya i com s’aprèn?
- Retorn a Karlsruhe: Estructura de l’àtom, Indagació i Taula Periòdica
- Revista Eureka! de divulgació científica
- Riesgos geológicos, Estudios de Caso y Controversias
- Scientix Deputy Ambassador
- Scientix, projectes europeus per a la innovació educativa STEM
- Scitizenship: competencia científica para la ciudadanía
- Seminaris didàctics i cercles curriculars. Estratègies per a compartir coneixement entre professionals.
- Sesión ABP. Tipos, ejemplos y estrategias para el diseño
- Sintonizando STEM en el eje de coordenadas de la Escuela
- Situaciones de aprendizaje. Ideas para el despliegue curricular de las Ciencias
- Situacions d’aprenentatge: Tipus i com dissenyar-les
- Situacions d’Aprenentatge. Idees per al desplegament curricular de les Ciències
- Situar-nos en converses per pensar de maneres diferents
- Solar System Pathway, #abp-activitat de creació d’una maqueta astronòmica urbana
- STEM ABP, número especial Revista Ciències
- STEM: Oportunidades y retos desde la Enseñanza de las Ciencias
- STEMtools: una proposta per a planificar el desplegament STEM a l’escola.
- Subvenció Comenius-Grundtvig
- Sulfurs: una mirada nova a una foto antiga
- Taller ABP. Tipos, Diseño, Evaluación y Organización de centro
- Taller d’avaluació interdisciplinar per competències
- Taller de formació sobre avaluació de la indagació
- Taller sobre controvèrsies sòcio-científiques: ciutadans competents científicament
- Taula periòdica, Estudis de Cas, ABP i indagació
- Taxono-Me, taxonomia #ABP i #ECBI
- Taxonomy and Context-Transference in Classification abilities
- Tesi Doctoral publicada al servei TDX
- Tipos de argumentos del alumnado al posicionarse en contextos participados por la ciencia
- Towards the educational use of Virtual Museums
- Transformant pràctiques cap a la Cultura del Desenvolupament i la Pau
- Trívium Digital
- Treball de Fi de Carrera d’Humanitats publicat a la UOC
- Treball per projectes, reflexions i orientacions.
- Un gegant estrany i misteriós
- Un itinerario de mejora en el laboratorio: secuencias de apertura experimental
- Un marco didáctico para enseñar ciencias mediante controversias
- Un pla TILC de Departament de Ciències
- Un pont digital entre els museus i l’aula
- Un Proyecto de Indagación alrededor de la Evolución Humana y la Paleontología
- Un Proyecto de Investigación alrededor de la astronomía, las misiones espaciales y la investigación científica.
- Un proyecto STEAM sobre Volumen, Área y Diseño
- Una experiència de centre sobre comunicació i investigació científica
- Una experiència museística de treball per projectes en astronomia
- Una mirada epistèmica a la llengua que habita la Ciència
- Una pinça elusiva però agraïda
- Videoconferència: Ciències per a comprendre, decidir i actuar
- Virtual Museums, turning visitors into users
- Vuit cançons de rock, una balada i una oda per parlar sobre educació
- Wikis com a ePortfolios de l’alumnat i plataformes de col·laboració entre professorat
- X Converses: Referències per a repensar l’educació.
- Xerrada sobre ABP, tipus i claus per al disseny i avaluació
- xyz-Stars, #abp-activitat de creació d’una exposició de constel·lacions en 3D