Philippe R. Richard, Michel Gagnon and Josep Maria Fortuny (2018) Connectedness of Problems and Impasse Resolution in the Solving Process in Geometry: A Major Educational Challenge. Springer International Publishing AG, part of Springer Nature 2018 357 P. Herbst et al. (eds.), International Perspectives on the Teaching and Learningof Geometry in Secondary Schools, ICME-13 Monographs, https://doi.org/10.1007/978-3-319-77476-3_20

Ferrer, M., Fortuny, J.M., Morera, L. (2013). Identificación de estilos de enseñanza comparando discusiones en gran grupo de un problema de semejanza. En A. Berciano, G. Gutiérrez, A. Estepa, N. Climent (Eds.), Investigación en Educación Matemática XVII. SEIEM (pp. 263-274). Bilbao.

Morera, L., Planas, N., Fortuny, J. M. (2013). Design and validation of a tool for the analysis of whole group discussions in the mathematics classroom. En B. Ubuz, C. Haser, M. A. Mariotti (Eds.), Proceedings of the VIII CERME (1546-1555). Antalya, Turquia [ISBN: 978-975-429-315-9]

Fortuny, J.M., Richard, P. (2004). Distance Education at Secondary Levels: Contexts and Norms for the Learning of Mathematics. En World Conference of Association for the Advancement of Computing in Education (E-Learn 2004). Washington: Estados Unidos de América.

Cobo, P., Fortuny, J.M. (2004). Influencia de la tutorización en la mejora de las competencias de los alumnos en la resolución de problemas de matemáticas. En XVI Simposio Iberoamerica sobre Enseñanza Matemática – Matemáticas para el siglo XXI. Castellón: España.

Navas, A., Fortuny, J.M. (2003). Los procesos interactivos en el diseño de actividades de formación de profesores de matemáticas en formación. En VII Seminario Nacional de Investigación en Didáctica de las Matemáticas. Chilpancingo: México.

Rodríguez, R., Fortuny, J.M. (2003). El aprendizaje de las matemáticas como participación y construcción social en un entorno virtual. En SEIEM. Granada: España.

Fortuny, J.M., Gímenez, J., Richard, P. (2002). Distance Education at Secondary Levels: Contexts and Norms for the Learning of Mathematics. En World Conference of Association for the Advancement of Computing in Education (E-Learn 2002). Montreal: Canadá.

Richard, P., Fortuny, J., Cobo, P., Aïmeur, E. (2002). Stratégie argumentative et système tuteur pour l’apprentissage interactif de la géométrie. En Espace mathématique francophone 2003. Tozeur: Túnez.

Fortuny, J.M. (2000). The TIMAH project – Interactive mathematics teletutorial for pupils in hospitals. En II Congreso Iberolatinoamericano de informática educativa especial. Córdoba: España.

Figueiras, L., Fortuny, J.M. et al. (2000). Interactive tecniques in the development of tutoring and training: Application to special educational situactions in mathematics. En ICME9. Tokio: Japón.

Fortuny, J.M. (2000). Sistema integrado de evaluación. En IV Simposio en la Formación del profesorado en Didáctica de la Matemática. Oviedo: España.

Gimenez, J., Fortuny, J.M. (1999). Teleinteractions en Mathematiques. En CIEAEM. Leiceister.

Fortuny, J.M. (1999). Un Modela de Diseño Interactivo. En Escola Verao. Santarem.

Fortuny, J.M. (1999). Desenvolupament de tècniques interactives de tutoria i formació amb alumnat de secundaria a les aules Hospitalaries. En IV Jornada de pedagogia Hospitalaria. Barcelona: España.

Murillo, J., Fortuny, J.M. (1998). Aprendizaje sin límites. En SEIEM. Valladolid: España.

Fortuny, J.M. (1996). Range of Abilities. En Icme-8. Sevilla: España.

Fortuny, J.M. (1995). Explarions in geometry. En Icmi Study On Geometry. Catania: Italia.

Fortuny, J.M. (1992). Mirando la educación matemática. En Las Didácticas Específicas En La formación Del Profesorado. Santiago de Compostela: España.