Novament, els mitjans de comunicació s’han fet ressò de casos d’assetjament sexual a diverses facultats del campus.  Des de la JPDI volem manifestar la nostra solidaritat amb les víctimes i la nostra determinació a contribuir a que la UAB sigui un entorn segur per totes les persones: estudiants, treballadors i treballadores.

La construcció d’un entorn segur passa per implementar mesures que garanteixin l’avaluació detinguda a totes les conductes inadequades així com l’aplicació àgil de mesures cautelars per a protegir les víctimes i prevenir l’escalada dels fets fins al nivell penal, com ha succeït recentment.

En qualsevol cas, demanem que hi hagi immediatesa i transparència en la comunicació a la UAB dels expedients sancionadors i es valori la reformulació del Protocol per prevenir i actuar contra l’assetjament sexual, l’assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista per raons de gènere, per a millorar tot allò que s’hagi mostrat insuficient o ineficient.

No podem oblidar que en alguns casos l’assetjament sexual s’agreuja amb assetjament laboral, una altra assignatura pendent. Estem encara molt lluny de garantir que les víctimes d’ aquesta doble violència rebin el suport adient i vegin reparat el dany físic, psicològic, moral i laboral que han patit.

Emplacem a l’equip de govern a actuar amb la màxima determinació contra aquests abusos i a garantir que tots els treballadors i treballadores de la UAB reben la formació i els recursos necessaris per a detectar, denunciar i prevenir les situacions d’assetjament de les que tinguin coneixement.

TOLERÀNCIA ZERO CONTRA L’ASSETJAMENT SEXUAL I LABORAL