El divendres passat (15/9), es va celebrar la primera reunió ordinària de la JPDI (després de la seva constitució al Juliol passat). Amb aquest post us volem informar, i és la nostra voluntat fer-ho de forma habitual per a que tingueu informació actualitzada dels punts més importants tractats. L’ordre del dia va ser:

1. Aprovació de les actes anteriors.
  2. Informe presidència.
  3. Informes representants comissions delegades.
  4. Precs i preguntes.

Entre el temes més destacats podem esmentar:

• La posada en comú dels membres de la JPDI sobre els problemes i entrebancs que hi ha en molts centres sobre els professors substituts. No només en la gestió i organització, sinó també en l’esgotament de bosses i places que no estan ocupades. En l’informe que ha fet la representant de la JPDI a la Comissió de Personal Acadèmic, on s’ha parlat d’aquest tema, indica que la Vicerectora va mencionar que la prioritat és la docència i que aquesta s’ha de fer, i que en tot cas es disposarà de recursos econòmics per a gratificar al PDI que faci aquesta docència addicional com hores extres. Es preveu que aquest tema afecti molt al professorat que té la substitució (i als departaments) i que generi molt malestar entre el PDI ja que haurà de fer l’activitat per la qual té el professor substitut i a més la seva docència.
  • La representat de la JPDI a la comissió d’Afers Internacionals va informar sobre els projectes d’internacionalització i la relació amb altres universitats estrangeres, sobre el projecte de l’ECIU, les proves de traducció automàtica per les guies docents i el seguiment de les actuacions del Pla de Llengües. També s’esmenta que pel programa 24/25 de mobilitat internacional es realitzaran modificacions de la normativa acadèmica i sobre la incorporació de la UAB a la Global University Network for Innovation (GUNI).
  • Es va acordar que el representant de la JPDI al Consell de Govern, que ha de ser nomenat pel rector, sigui el professor Jordi Nadal Tersa.
  • Es va constatar que encara no tenim resposta del rectorat a la petició de la JPDI per a que un representat de la JPDI assisteixi a la Comissió TIC i poder discutir sobre el temes tecnològics que afecta a tot el PDI (com per exemple el canvi de Campus Virtual que ha estat sobtat i sense oportunitat per a veure quines implicacions podia tenir en la diversitat d’aules i metodologies docents, o simplement on es troben ara les opcions ja que la interfase d’usuari ha canviat notablement).
  • També es va tractar el tema de si un representant de la JPDI ha d’assistir o no a les Meses de Negociació de l’equip de govern amb el Comitè d’Empresa, considerant que hi ha temes transversals que tots dos col·lectius haurien d’estar informats.
  • Finalment es va acordar que les reunions ordinàries de la JPDI seran amb caràcter mensual i des de la presidència es prepararà un calendari per a garantir el màxim consens.

Restem a la vostra disposició per a qualsevol informació addicional.

Presidència JPDI

jpdi@uab.cat