- Abstract
Aquest article presenta una recerca que s’endinsa en un institut situat als afores de Terrassa, amb una comunitat diversa, de renda mitjana-baixa i a través de la qual fem palès el desconeixement de la diversitat cultural present a l’aula. Serem conscients del paper que té la música a l’hora de promoure una necessària intervenció educativa que fomenti el reconeixement de la diversitat, fugint d’estereotips i essencialismes, i destaqui i visualitzi els elements comuns. Al llarg del text, entre d’altres qüestions, ens preguntarem si s’incorporen els coneixements i les experiències vitals de l’alumnat i de la resta de la comunitat a l’aula i ens plantejarem quines reflexions i propostes d’actuació poden emergir com a fruit de la recerca per tal de revertir la situació.
- Authors
- Escoda, J. and González-Martín, C.
- Citation Key
- 326
- COinS Data
- Date Published
- 2019-12-26 04:48
- ISSN
- 2014-7627
- Keywords
- estereotips, identitat, Interculturalitat, música, prejudicis, secundària
- Pagination
- 159-178
- Place Published
- Lleida
- Publisher
- AMIE
- Journal
- Temps d'Educació
- URL
- http://www.publicacions.ub.edu/revistes/tempsDEducacio58/
- Volume
- 58
- Year of Publication
- 2020