The Joys of Teaching Literature, started in September 2010 and with a Spanish version since July 2021, is a blog for ranting and raving about (teaching and researching) English Literature, Cultural Studies, and Gender Studies, and other aspects of the Anglophone world. I publish a post once a week, usually on Monday. Please, download the yearly volumes from https://ddd.uab.cat/record/116328, or read the volume collecting some of the entries (Passionate Professing: The Context and Practice of English Literature, 2023). The comments option is not available, sorry, but you may contact me through my e-mail address, Sara.Martin@uab.cat. The contents of this blog are protected by a type 4 Creative Common License (Attribution-NonCommercial-NoDerivs (by-nc-nd)).

  • LAS VALORACIONES ESTUDIANTILES DEL PROFESORADO: CÓMO FUNCIONAN Y ALGUNAS IDEAS PARA MEJORARLAS

    Esta entrada se me hace extremadamente difícil de redactar sin sonar quejumbrosa y a la defensiva, pero necesito escribirla, particularmente considerando que según parece no he tratado el tema de cómo los estudiantes valoran a los profesores en casi trece años blogueando. Así que allá vamos.             Tengo acceso a la evaluación de los estudiantes…

  • NOW THAT I HAVE READ THE SHARDS: FEAR, LOATHING, AND AMERICAN PSYCHO

    I feel provoked to write today by an MA dissertation arguing that in American Psycho (1991) Bret Easton Ellis manipulates readers so that they share with its protagonist, Patrick Bateman, the pleasure he feels when he tortures, mutilates and kills his victims. I will award the student in question an A because she has researched…

  • AHORA QUE HE LEÍDO THE SHARDS: MIEDO, ASCO Y AMERICAN PSYCHO

    Me siento provocada a escribir hoy por una tesina de máster según la cual en American Psycho (1991) Bret Easton Ellis manipula a los lectores para que compartan con su protagonista, Patrick Bateman, el placer que siente cuando tortura, mutila y mata a sus víctimas. Le otorgaré a la estudiante en cuestión un Sobresaliente porque…

  • SONGS OF SURVIVAL: MEN IN 21ST CENTURY POPULAR MUSIC

    Today I am celebrating the publication of the eleventh book I have edited gathering together work by my BA and MA students. I refer to Songs of Survival: Men in 21st Century Popular Music, written by the MA students enrolled in this year’s elective subject ‘Gender Studies’. Two years ago I decided to plan companion…

  • CANCIONES DE SUPERVIVENCIA: LOS HOMBRES EN LA MÚSICA POPULAR DEL SIGLO XXI

    Hoy estoy celebrando la publicación del undécimo libro que he editado con los trabajos de mis estudiantes de Grado y Máster. Me refiero a Songs of Survival: Men in 21st Century Popular Music, escrito por los estudiantes del máster Advanced English Studies de la UAB matriculados en la asignatura optativa ‘Gender Studies’. Hace dos años…