Podem donar per iniciada la final de la Lliga de Debat Universitària, un esdeveniment que reuneix els millors equips de la Xarxa Vives d’Universitats! Els participants tenen l’oportunitat de debatre sobre la qüestió: Cal ser tolerant amb els intolerants? Aquesta competició està tenint lloc a la Universitat Jaume I a Castelló, del 24 al 26 d’abril.

Us recordem que l’equip que va guanyar la fase local a la Universitat Autònoma de Barcelona i que ens està representant en aquesta fase final és l’equip del Jan Bonet, format pels següents integrants:

• Jan Bonet
  • Júlia Criado
  • Miguel Hernandez
  • Sergio Borrego

Dimecres 24 d’abril va tenir lloc l’inici de la ronda eliminatòria a les 12.15 h. En aquest, l’equip va aconseguir guanyar a l’UJI, i ens va deixar diverses cites molt enriquidores com ara:

• “La intolerància pot ser un motor de canvi, encara que si aquesta arribés a males mans pot ser cara socialment parlant”Miguel Hernandez
  • “Que nosaltres no vulguem veure que una cosa existeix o que una cosa és real no vol dir que desaparegui”Sergio Borrego

Un cop finalitzat aquest debat, han continuat amb les rondes eliminatòries a les 16.30 h. L’equip guanyador aquest cop ha estat la UA.

Les següents eliminatòries van seguir el següent dia, el dijous 25 d’abril. El primer va ser a les 09.45 h, on ha participat la UAB, que ha debatut a favor i la UOC que ho ha fet en contra. El debat l’ha guanyat la UOC, però el nostre equip ens ha deixat moments molts bons com ara:

• “L’intolerant és aquell que no accepta que algú pugui tenir idees diferents de les nostres.”Jan Bonet
  • “Què seríem sense la intolerància?, possiblement cap de nosaltres estaríem aquí.” Miguel Hernandez
  • “Si vosaltres prohibiu la ideologia o un partit, aquella ideologia segueix allà.”Sergio Borrego
  • “Una societat justa ha de tolerar a l’intolerant, si no la societat podria tornar-se intolerant, i per això, injusta.”Júlia Criado

El següent es va realitzar a les 15.15 h. La UAB ha debatut a favor i la UVic-UCC en contra. En aquest debat, el guanyador ha estat la UAB. Veiem algunes cites que ens han deixat al llarg d’aquesta jornada:

• “Pel fet que una persona tingui el dret de dir o d’opinar d’alguna cosa s’estan privant altres drets de les altres persones.”Jan Bonet
  • “En el cas dels discursos d’odi o de violència es poden establir límits per protegir la seguretat i el benestar de la societat, que és precisament, el que permet que persones com nosaltres o com vosaltres puguem debatre avui.”Miguel Hernandez
  • “Has parlat abans que depenent de la cultura que mirem la intolerància és diferent, per tant, el feixisme és tolerant depenent el punt de vista que mirem?”Sergio Borrego
  • “Es diu que tothom és lliure d’opinar el que vulgui, però cal recordar una cosa molt important la llibertat d’un acaba on comença la de l’altre.”Júlia Criado

Finalment, la UAB no ha passat a la final, que s’ha realitzat el divendres 26. Tot i això, estem molt orgullosos i agraïts amb el nostre equip i amb tots els seus integrants, Miguel Hernandez, Sergio Borrego, Júlia Criado i Jan Bonet (capità), que s’han deixat la pell en aquesta competició. Han lluitat fins al final i ens han regalat moments molt enriquidors.

Gràcies també a la xarxa vives per aquesta experiència i moltes felicitats a l’equip guanyador, la UV, Universitat de València! Fins l’any vinent!