

Sònia Boadas és professora Titular de Literatura Espanyola en la Universitat Autònoma de Barcelona, IP de Thal-IA i membre del comitè científic del grup de recerca Prolope. Ha estat investigadora Marie Curie en la Università di Bologna i investigadora Ramón y Cajal a la Universitat de Girona. La seva línia de recerca principal se centra en l’estudi de la problemàtica textual en l’Edat Moderna, i més concretament, en la producció i transmissió del teatre del Segle d’Or. Actualment, dirigeix i coordina diversos projectes que pretenen aprofundir en el procés de creació de la Comèdia Nova aplicant tècniques vinculades a la Intel·ligència Artificial i a l’anàlisi espectral.
Álvaro Cuéllar és investigador postdoctoral Juan de la Cierva en la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva recerca se centra en l’estudi informàtic del teatre del Segle d’Or, amb atenció a l’autoria, la transcripció, la datació, la detecció de copistes i impremtes, etc. Codirigeix el portal Estilometría aplicada al teatre del Segle d’Or, on s’ofereixen anàlisi del repertori teatral aurisecular, així com la base de dades TEXORO, on es poden realitzar cerques de 40 milions de paraules. En els últims anys ha destacat el descobriment de La francesa Laura, una obra perduda de Lope de Vega, gràcies a processos d’Intel·ligència Artificial, així com la recuperació del malmès dramaturg Andrés de Claramonte, al qual la història li havia negat textos de cabdal importància, com El burlador de Sevilla.


Arantxa Llàcer Martorell és investigadora postdoctoral en la Universitat Autònoma de Barcelona, en el marc del projecte de recerca Thal-IA. Patrimonio teatral áureo: inteligencia artificial y fotografía espectral. En aquest projecte, juntament amb la resta d’investigadors, desenvolupa coneixements i eines per a la localització, catalogació i anàlisi de manuscrits en biblioteques i arxius nacionals i internacionals. A més, aplica la Intel·ligència Artificial per al processament de dades i anàlisis de manuscrits.
És doctora en Estudios filológicos perla Universidad de Valencia (2021) amb la tesi Jaume Ramon Vila i el seu Dietari. Edició i estudi. S’e’ha format en ecdòtica, crítica textual, paleografia i estudis arxivístics. Les seves línies de recerca se centren en la història del llibre dels segles XVI i XVII, del circuit teatral auri i la seva transmissió manuscrita. Entre 2022 i 2024 va gaudir d’un contracte postdoctoral competitiu Margarita Salas per a desenvolupar el projecte Els impressors catalans de Lope de Vega en la Universitat de València.
Elena Merlino és doctora en Lingue, Letterature i Culture Comparate per la Università di Firenze, on va defensar el 2024 la seva tesi titulada Spazi fisici i spazi immaginari agli albori della comèdia nova, sota la direcció de la professora Salomé Vuelta García. Entre el 2024 i el 2025 va ser investigadora postdoctoral a la Università degli Studi Roma Tre, sota la supervisió de la professora Fausta Antonucci, en el marc del desenvolupament de la base de dades Calderón Digital. Així mateix, ha exercit com a professora contractada de Literatura Espanyola a la Università di Firenze (2025). Les seves línies de recerca se centren en el teatre espanyol dels segles XVI i XVII, especialment a la dimensió escènica i performativa. Les seves publicacions inclouen una edició crítica, estudis sobre l’espai teatral i anàlisi de fonts. Actualment, és investigadora postdoctoral del projecte Thal-IA a la Universitat Autònoma de Barcelona.


Rocío Alonso Medel és doctora en Llengua Espanyola i les seves Literatures (RD 99/2011) per la Universidad Complutense de Madrid, gràcies a la concessió d’un contracte predoctoral per a la formació del personal investigador UCM (CT42/18-CT43/18). Ha estat investigadora postdoctoral Margarita Salas de l’ Instituto de Estudios Medievales y Renacentistas y de Humanidades Digitales i de la Universidad Complutense de Madrid. Les seves línies de recerca, se centren en l’estudi i recepció del teatre espanyol dels Segles d’Or, l’hibridisme genèric dels textos del XVII, la lírica del XVI i l’hagiografia barroca. Actualment, és investigadora postdoctoral del Projecte Thal-IA.
Joel Reverter Lainez és graduat en Llengua i Literatura Hispàniques per la Universitat Rovira i Virgili. És investigador predoctoral FPU i membre del grup de recerca PROLOPE. La seva investigació se centra en l’anàlisi de manuscrits teatrals del Segle d’Or mitjançant metodologies de les humanitats digitals, amb l’objectiu de detectar les intervencions del censor Pedro de Vargas Machuca. Col·labora amb el grup Thal-IA, en el qual desenvolupa models de generació sintètica d’escriptura manuscrita. Així mateix, estudia l’escriptor Sebastià Juan Arbó, conjuntament amb Joan Antoni Forcadell, amb qui ha publicat l’Obra dramàtica completa de l’autor i està impulsant l’Arxiu Digital Sebastià Juan Arbó.

Giada Blasut és investigadora posdoctoral Juan de la Cierva a la Universitat Autònoma de Barcelona i coordinadora de la base de dades AUTESO. Autógrafos Teatrales del Siglo de Oro, dirigida per Sònia Boadas y Marco Presotto.
Doctora en Letterature Straniere, Lingue y Linguistica a la Università degli Studi di Verona amb cotutela amb la Universidad Complutense de Madrid, ha estat investigadora postdoctoral a la Università di Trento i professora contractada a la Università degli Studi di Milano. Les seves línes de recerca se centren en el teatre hispànic del Segle d’Or, amb especial atenció als manuscrits autògrafs de Lope de Vega i Juan Claudio de la Hoz y Mota. També estudia llibres de cavalleries i ha editat el Silves de la Selva del llicenciat Pedro de Luján.