El Servei de Biblioteques de la UAB, amb la voluntat de donar el millor servei als usuaris i de poder valorar-ne el grau de satisfacció, realitza enquestes generals periòdicament. El novembre del 2013 es va fer una enquesta sobre les biblioteques adreçada a tota la comunitat universitària. L’índex de participació va ser força elevat, es van rebre 3.185 respostes.

L’enquesta ha ajudat a conèixer els hàbits d’ús i nivell de satisfacció dels usuaris potencials de les biblioteques de la UAB. La van respondre el 7,81% dels alumnes de grau i el 2,06% dels alumnes de màster, doctorat i formació continuada; el 10,98% del professorat i el 7,71% del PAS. El grau de fiabilitat de la mostra és, globalment, prou elevat i es situa en el 95% amb un error aproximat del 1,68%.

A continuació en presentem alguns dels resultats:

Les visites presencials a les biblioteques les fan majoritàriament els estudiants de grau, que en són usuaris freqüents (el 41,7% hi van un o dos cops a la setmana), mentre que els professors són usuaris habituals de la biblioteca digital (el 43% la consulta un o dos cops a la setmana).

Analitzant les respostes obtingudes a través de les enquestes, podem comprovar que els usuaris que utilitzen les biblioteques tenen un coneixement força elevat dels serveis bàsics que s’hi ofereixen i, en línies generals, expressen un grau de satisfacció important, superant el 3, en una escala de l’1 al 5, en gairebé tots els casos.

Es constata també que l’ampli ventall de serveis oferts, més enllà dels més usats tradicionalment, no és prou conegut, però, en canvi, reben una molt bona valoració per part dels qui els usen. És aquí on des de les biblioteques haurem de seguir fent un esforç per a donar a conèixer millor el ventall de recursos i serveis que posem a l’abast.

Un dels punts febles més comentat pels nostres usuaris ha estat en relació a la xarxa Wi-Fi dins de les biblioteques. Durant l’estiu s’han posat en marxa, amb la col·laboració del Servei d’Informàtica, diverses accions per tal de millorar-ne la potència i ampliar la cobertura a les biblioteques afectades.

num4301enquestausuaris1Els resultats d’aquesta enquesta i els de totes les anteriors es poden consultar a http://ddd.uab.cat/record/70459