Al llarg d’aquest curs 2014-2015 s’ha incrementat notablement la col·laboració entre la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General i la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB. Us expliquem tres dels nostres projectes recents, que s’afegeixen a les activitats que des de fa uns quants anys es porten a terme conjuntament, com la participació de la Biblioteca a les jornades de benvinguda, cada inici de curs, o la inclusió de sessions de formació fetes pels bibliotecaris dins d’assignatures de grau i tercer cicle.

Un portal al DDD
La Biblioteca ha creat un portal al Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD) per recollir materials relacionats amb les activitats de docència, recerca i divulgació que es fan a la Facultat, facilitar-ne l’accés i donar-los una major visibilitat. En aquest portal trobareu enllaços cap a treballs de recerca, produccions audiovisuals, revistes, gravacions d’actes i una gran diversitat de documents que tenen com a nexe comú la Facultat.
En relació amb aquest tema, ja són uns quants els grups de recerca vinculats a la Facultat que s’han interessat per disposar d’un portal propi al DDD, que aculli la seva producció científica; la Biblioteca ha creat els portals del Laboratori d’Anàlisi Instrumental de la Comunicació (LAICOM), el Centre d’Estudis Olímpics (CEO-UAB), el Gabinet de Comunicació i Educació i el Grup d’Investigació en Estructura i Polítiques de Comunicació Daniel Jones.

45-10imatgeportalFacultat

Unes jornades
Els dies 15 i 16 de desembre de 2014 es van celebrar a la Facultat les primeres “Jornades de formació sobre el TFG”, adreçades a estudiants que estiguessin preparant el seu treball de fi de grau. El Deganat va convidar la Biblioteca a participar-hi, i aquesta va oferir una sessió sobre recursos d’informació, citacions, bibliografia i drets d’autor. Podeu consultar al DDD les presentacions.

I una exposició
El Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura i la Biblioteca van organitzar conjuntament, a proposta de dos professors, l’exposició “El periodisme davant de les desigualtats”, una mostra presencial i virtual de documents a l’entorn de l’articulació entre la desigualtat social i els mitjans de comunicació. L’exposició presencial va ocupar les vitrines de la planta baixa de la Biblioteca durant els mesos de febrer i març de 2015. La seva part virtual va néixer amb l’objectiu de proporcionar eines i materials de treball i reflexió per a l’assignatura Periodisme social. Tenint en compte aquesta finalitat, el nostre propòsit és mantenir aquesta pàgina web actualitzada i anar-hi incorporant nous recursos periòdicament.

Les dues parts hem quedat molt satisfetes i tenim la intenció de continuar aquesta col·laboració.

45-10cartellexposiciodesigualtat

Mónica Gonzàlez