Aquest últim quadrimestre ha estat rellevant per a les Biblioteques de la UAB. Hem inaugurat un nou web des d’on es pot accedir al també nou cercador i als diferents recursos que ofereix el Servei de Biblioteques. Les informacions sobre les exposicions les podeu trobar mitjançant les guies temàtiques, a la columna d’actualitat o al DDD. A continuació us oferim un resum de les realitzades en aquests darrers mesos amb els enllaços més adients per ampliar-ne la informació.

BIBLIOTECA DE CIÈNCIA I TECNOLOGIA

Costa Rica: homenatge a la vida
Setembre 2017
Més >

La BCT va exposar durant un mes el treball de Jusep Moreno, biòleg ambiental i fotògraf de la natura. Una atractiva manera de fomentar la reflexió sobre la manera amb què percebem la natura i com ens hi relacionem.

Premi Illustraciencia5, la il·lustració científica i naturalista a la UAB
Octubre 2017
Més >

Durant el mes d’octubre vam poder gaudir de l’exhibició de 40 dibuixos seleccionats pel jurat del 5è premi Illustraciencia, organitzat per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC). L’objectiu d’aquest guardó és divulgar la il·lustració científica i naturalista donant suport i premiant als il·lustradors. La BCT va presentar també una selecció de llibres que tenen la il·lustració com a tema estrella.

#CiènciaCiutadana: Mosquito Alert i BeWater
Novembre 2017 – gener 2018
Més >

El passat mes de novembre la BCT va engegar un projecte expositiu en col·laboració amb el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) per tal de difondre les iniciatives que aquesta entitat porta a terme sobre #CiènciaCiutadana. Fins a finals de gener es poden veure els projectes Mosquito Alert i BeWater.

BIBLIOTECA DE CIÈNCIES SOCIALS

Com expliquem Dret amb perspectiva de gènere(s)?
Octubre – novembre 2017
Més >

Amb motiu de la Jornada “Com expliquem Dret amb perspectiva de gènere(s)?“, celebrada el 19 d’octubre a la Sala de Juntes de la Facultat Dret, la Biblioteca de Ciències Socials va oferir una exposició a les vitrines de la planta 0 així com un document que la complementa. La Jornada va tractar sobre el vessant de gènere a la formació jurídica, a la política legislativa, o a les resolucions judicials.

Els Premis Nobel d’Economia 2016 i 2017
Novembre – desembre 2017
Més >

Amb aquesta exposició, la Biblioteca de Ciències Socials va voler acompanyar la conferència que el professor Pedro Rey, del departament d’Economia i Història Econòmica, va fer el 23 de novembre sota el títol «Premio Nobel de Economía 2017 a la Economía del Comportamiento: Richard H. Thaler».

La BCS ja va presentar una altra exposició al 2015 sobre els Nobels d’Economia dels anys 2013, 2014 i 2015.

BIBLIOTECA DE COMUNICACIÓ I HEMEROTECA GENERAL

Periodisme ambiental
Octubre – desembre 2017
Més >

Una mostra de diferents documents que expressen aquest vessant específic del periodisme: divulgar i informar sobre tots aquells aspectes relacionats amb l’entorn natural així com amb l’activitat humana i el desenvolupament econòmic.
Podeu demanar la llista dels documents exposats a través del servei Pregunt@.

Manuel Castells, doctor honoris causa
Desembre 2017 – gener 2018
Més >

Exposició bibliogràfica de les obres escrites i/o editades per Manuel Castells, catedràtic de Sociologia de la Universitat Oberta de Catalunya, investit doctor honoris causa per la UAB el 19 de desembre del 2017 a proposta de la Facultat de Ciències de la Comunicació. L’exposició es completa amb monografies d’altres autors que han estudiat l’obra de Castells.

BIBLIOTECA D’HUMANITATS

Luter, una reforma revolucionària: 500 aniversari de les 95 tesis de Luter
Octubre – novembre 2017
Més >

Amb motiu de la inauguració del curs a la Facultat de Traducció i Interpretació –prevista per al 28 de setembre, però que finalment es va fer l’1 de desembre per la conjuntura política— Josep-Lluís Carod-Rovira va presentar una ponència sobre l’ús de les llengües vulgars en la reforma protestant. Theodor Proffe, cònsul general d’Alemanya a Barcelona, també va intervenir per assenyalar el paper de Luter en la unificació de la llengua alemanya. L’exposició bibliogràfica que va muntar la Biblioteca d’Humanitats vol il·lustrar la repercussió social, política i religiosa que ha tingut la reforma luterana.

Testimonis espanyols de la Revolució Russa i de la Rússia Soviètica (1917-1939)
Novembre 2017 – gener 2018
Més >

La BH juntament amb el CEDOC van muntar aquesta exposició com a background de la xerrada donada pel professor Pere Gabriel Sirvent el dia 19 de desembre sobre aquest tema. Per complementar la mostra també es va confeccionar una guia bibliogràfica que podeu consultar al DDD.

Harry Potter
Desembre 2017 – gener 2018
Més >

La febre al voltant de Harry Potter viscuda a finals de novembre a la ciutat de Barcelona, amb motiu del 20è aniversari de l’aparició del primer llibre de la nissaga, va arribar a la Sala de Revistes d’Humanitats de la mà d’una atractiva exposició bibliogràfica i d’objectes.

Rosa Guerrero
Biblioteca de Ciència i Tecnologia