La Setmana del 4 al 10 de novembre va tenir lloc la International Games Week, una activitat mundial organitzada per l’Associació Americana de Biblioteques (ALA) on les biblioteques connecten amb els seus usuaris mitjançant el valor educatiu, lúdic i social dels jocs.

Enguany les Biblioteques de la UAB hem volgut participar en aquesta iniciativa creant diferents espais amb jocs de taula, complementant les activitats físiques i de videojocs que s’han programat a la resta de la universitat.

En general, hem triat el vestíbul com a ubicació ideal per convidar als nostres usuaris a jugar, aprofitant taules, butaques i còmodes cadires per desplegar jocs de taula de tots tipus, des d’escacs a trencaclosques, passant per jocs d’enginy. A banda de la intensa campanya de difusió realitzada, sobretot a les xarxes socials, ha sigut la curiositat innata dels nostres estudiants i les ganes de desconnectar de les llargues hores d’estudi, les que han fet realitat l’acollida tan bona d’aquesta activitat.

Els trencaclosques i els jocs d’enginy han suposat un repte per als nostres usuaris; els escacs, mikado i quatre en ratlla també han agradat molt; i el joc d’operacions ha estimulat la traça dels nostres futurs cirurgians. Tothom ha posat el seu granet de sorra per acabar un trencaclosques i l’endemà sant tornem-hi, o ha desafiat a un amic al tauler de blanques i negres, o s’ha espremut el cervell amb la peça de fusta escaient. L’important és que els nostres usuaris s’han divertit molt i alhora han respectat el silenci i treball dels seus companys.

L’experiència ha estat tan positiva que algunes biblioteques ens plantegem crear un espai permanent de jocs de taula perquè els usuaris gaudeixin d’una bona estona d’esbarjo. Val a dir que dies després de l’activitat, els estudiants ens demanen pels escacs o pel joc d’operacions, i tenim com a exemple a seguir la bona acollida que ha tingut l’experiència del tauler d’escacs duta a terme per la Biblioteca de Ciència i Tecnologia.

Esperem repetir l’activitat l’any vinent amb nous jocs sorpresa!

Anna Hernández Frey
Biblioteca de Medicina