Abans de l’estiu hem tingut la oportunitat d’endisar-nos de ple dins de les històries de les fotografies de l’exposició de fotoperiodisme que va realitzar la Biblioteca de Comunciació, fer un recorregut sobre els 50 anys de recerca a la UAB, conèixer què és una pianola i commemorar els 75 anys del Fons Monetari Internacional. Hem pogut emportar-nos llibres per a les nostres vacances de temes de divulgació científica gràcies a la Biblioteca de Ciència i Tecnologia i conèixer quina és la ciència que s’amaga darrere de les pel·lícules de Marvel, apendre més sobre tot el que el va passar el dia D. La Biblioteca de Ciències Socials va organitzar una exposició per contribuir al reconeixement de la trajectòria docent, investigadora i acadèmica del catedràtic emèrit d’història i institucions econòmiques de la UAB Jordi Maluquer de Motes. Una exposició sobre literatura il·lustrada i un recull de llibres guardonats amb el Premi Documenta tanquen aquest quadrimestre replet d’exposicions.

ABRIL

1. “Rotlles de pianola” / Biblioteca d’Humanitats

La Biblioteca d’Humanitats en col·laboració amb el Grup de Treball “Les Músiques de Reproducció Tecnològica” del Departament d’Art i Musicologia de la UAB ens va oferir la possibilitat de veure una pianola en el hall de la Biblioteca d’Humanitats així com diferents materials bibliogràfics, publicitat de diferents diaris i catàlegs promocionant models de pianola.

Exposició presencial. Abril 2019

MAIG

1. “50 anys de la recerca a la UAB” / Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General

Amb motiu del 50è aniversari de la UAB la universitat va voler commemorar la recerca que s’ha dut a terme des dels inicis de la institució. A la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General es va poder visitar una mostra de l’evolució tecnològica viscuda als laboratoris i centres d’investigació.

Exposició presencial i virtual. Abril-Maig 2019

1. Biofarra / Biblioteca de Ciència i Tecnologia

La Biblioteca de Ciència i Tecnologia va organitzar una exposició sobre l’univers Marvel i els seus cómics i vam tenir la oportunitat de conèixer la ciència que s’amaga en la modificació genètica d’Spider-Man, la regeneració cel·lular de Hulk o l’exploració del món subatòmic d’Antman entre altre.

Exposició presencial. Maig 2019

1. APhotoReporter 2017 / Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General

APhotoReporter 2017 va ser la tercera edició d’aquesta biennal internacional de fotoperiodisme organitzada per AFOCER, Agrupació Foto-Cine Cerdanyola-Ripollet. Arran d’aquest certamen la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General va organitzar una exposició amb les fotografies que es van presentar al concurs. Una gran oportunitat per conèixer les històries que hi ha darrere de cada fotografia.

Exposició presencial. Maig-Juliol 2019

1. Jordi Maluquer/ Biblioteca de Ciències Socials

Amb motiu de l’acte de reconeixement que la Facultat d’Economia i Empresa li va fer al professor Jordi Maluquer de Motes, catedràtic emèrit d’història i institucions econòmiques de la UAB, la Biblioteca de Ciències Socials va voler posar el seu granet de sorra contribuint a aquest reconeixement per la seva trajectòria docent, investigadora i acadèmica,  organitzant una exposició a les vitrines de la biblioteca amb la seva bibliografia més destacada i una exposició virtual complementària.

Exposició presencial i virtual. Maig-Juliol 2019

JUNY

1. Emporta’t la ciència de viatge / Biblioteca de Ciència i Tecnologia

La Biblioteca de Ciència i Tecnologia va preparar una campanya estiuenca amb llibres de divulgació científica per poder llegir durant les vacances i els va exposar a la vitrina de l’entrada de la biblioteca.

Exposició presencial. Juny-Juliol 2019.

1. Exposició sobre el Desembarcament de Normandia / Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General

Aquest any ha estat el 75è aniversari del desembarcament dels exèrcits aliats a les platges de la regió francesa de Normandia durant la 2a Guerra Mundial i la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General va oferir a la vitrina de la planta baixa de la biblioteca una mostra amb diferents materials (llibres, cartells, pel·lícules, etc.) per recordar aquests fets històrics.

Exposició presencial. Juny 2019

JULIOL

1. Premi “Documenta” / Biblioteca d’Humanitats

La Biblioteca d’Humanitats en col·laboració amb el Departament de Filologia Catalana  de la UAB, TRACES i la Llibreria Documenta va recollir en una mostra tots els llibres guardonats amb el Premi Documenta des del 1980 a 2018. Aquest premi es va pensar per estimular la creació de narrativa en català.

Exposició presencial. Juliol 2019

1. “Entre línies. Viatge, desig i fantasia il·lustrada / Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General

Aquesta exposició que fa un recorregut a través de la literatura il·lustrada, les rondalles més conegudes de la literatura oral, els contes infantils i els llibres d’aventures amb més éxit del moment. La podràs trobar a la sala d’exposicions de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General i ha estat organitzada per Cultura en Viu, el Màster Oficial en Anàlisis i Gestió del Patrimoni Artístic i el Departament d’Art i Musicologia de la UAB.

Exposició presencial i virtual. Juliol-Setembre 2019

1. Fons Monetari Internacional /Biblioteca de Ciències Socials

El passat 22 juliol es vam complir 75 anys del naixement del Fons Monetari Internacional i la Biblioteca de Ciències Socials va voler commemorar aquest moment històric oferint una exposició bibliogràfica a les vitrines de biblioteca.

Exposició presencial. Juliol-Setembre 2019

Aida Fernández García