El Servei de Biblioteques de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha publicat el seu pla estratègic 2019-2022, amb el lema Un univers de possibilitats. Aquest pla guiarà les prioritats de les biblioteques per assolir un nombre important d’actuacions alineades amb l’estratègia Horitzó 2030 de la UAB.

Els eixos de treball són sis:

• El primer agrupa els objectius de suport a la docència de la universitat, amb actuacions focalitzades en la contribució a la innovació docent i a la millora de l’experiència de l’usuari.
  • El segon eix engloba les fites que ens permetran donar suport a tot el cicle de la recerca, àmbit en el qual la informació està en constant transformació.
  • Les persones del Servei de biblioteques són les que fan bategar tot el sistema bibliotecari. Som un equip de present però també de futur i per això el tercer eix proposa definir un nou model organitzatiu que s’adeqüi a les noves necessitats professionals.
  • La transformació dels espais de les biblioteques per afavorir la cocreació i la generació de coneixement, i l’adequació de les nostres col·leccions físiques i virtuals a les necessitats de la comunitat universitària són els principals reptes que presenta l’eix
  • El camí el fem plegats amb la universitat, de manera que el cinquè eix exposa de quina manera les biblioteques contribuiran al model de governança de la institució, avançant en la gestió de la qualitat i la transparència. L’actualització tecnològica de les biblioteques i la interoperabilitat entre les plataformes informàtiques de la universitat és un tema especialment estratègic.
  • El darrer eix ens empeny a sortir de la zona de confort, a seguir millorant el posicionament del servei, a estar presents a les plataformes de participació dels usuaris, i a impulsar la col·laboració amb actors externs i crear noves aliances que ajudin la nostra universitat a consolidar el seu reconeixement com a una universitat innovadora i d’alta qualitat.

Amb aquest pla les Biblioteques de la UAB pretenem avançar en l’assoliment dels nous reptes i transformacions que impactaran en el món de l’educació universitària els propers anys i ens preparem per donar una resposta adequada als usuaris i a la institució.

El pla ha estat elaborat amb la implicació del personal de les biblioteques, l’àmbit acadèmic i  l’equip de govern de la universitat, a més de comptar amb les aportacions de tota la comunitat universitària de la UAB.

Podeu consultar el text en català, castellà i anglès a: ddd.uab.cat/record/43712

Servei de Biblioteques