El mes de novembre de 2019, el Servei de Biblioteques de la UAB va realitzar, com fa cada tres anys, una enquesta general de satisfacció d’usuaris adreçada a tots els col·lectius de la comunitat universitària.

L’enquesta va ser resposta per un total de 1.941 usuaris. Per col·lectius, el 70,12% del les respostes van ser de l’alumnat de grau, el 8,55%  del de postgrau, el 12,06%  del PDI, el 7,99%  del PAS i el 1,29% d’altres.

A continuació en presentem alguns dels resultats:

• El 57% dels nostres usuaris fan ús de la biblioteca, ja sigui de manera presencial o virtual, un mínim d’un o dos cops per setmana.
  • Les principals activitats que porten a terme dins de les biblioteques són: fer treballs en grup (66%), estudiar amb els seus apunts (61%), treballar amb el seu portàtil (51%), treure llibres en préstec (50%) i consultar llibres i revistes (38%).
  • Les tres coses que ofereixen les biblioteques més ben valorades pels estudiants són el préstec, la web i la informació. I les tres coses més ben valorades pel PDI són el préstec, la informació i l’assessorament i el DDD.
  • En relació als fons que es posen a la seva disposició, els usuaris valoren els llibres amb un 8,1, les publicacions periòdiques amb un 7,6 i les col·leccions especials i fons personals amb un 7,5.
  • Els 10 serveis més ben valorats són: els horaris de la Sala d’Estudi UAB (8,6), el préstec i les reserves via web (8,5), la informació (als taulells, Whatsapp, Pregunt@, etc.) (8,1), la bibliografia de curs (7,9), els espais i sales de treball en grup (7,9), el cercador de les biblioteques (7,9), el PUC (Préstec de llibres d’altres universitats catalanes) (7,8), la web d’Accés Obert (7,8), l’assessorament personalitzat al PDI (7,7) i el DDD (Dipòsit Digital de Documents de la UAB) (7,7).
  • La valoració global de les biblioteques es situa en un 8,1 i l’atenció i tracte del personal assoleixen un 8,5.

Els usuaris han aportat també més de 1.100  comentaris que ens han assenyalat que cal dirigir els esforços de millora en relació als espais, la climatització i la col·lecció.

Aquest resultats també els podeu veure en aquesta infografia.

El document que recull l’estudi i les conclusions extretes de l’enquesta fou publicat el febrer de 2020 i és disponible al DDD https://ddd.uab.cat/record/70459

Servei de Biblioteques