El premi “AMIC DE LES BIBLIOTEQUES”, en la seva sisena edició va ser concedit al professor Bonaventura Bassegoda i Hugas, per la seva tasca de lideratge del projecte Biblioteca Digital d’Història de l’Art Hispànic (BDHAH).

El premiat va recollir el guardó de la mà de la Directora el Servei de Biblioteques, Núria Casaldàliga, durant l’acte de celebració de la Festa AmicsUAB 2021que va tenir lloc el 18 de novembre a Casa Convalescència de Barcelona.

Bonaventura Bassegoda és catedràtic d’Història de l’Art a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) des de 1998, és professor de la nostra Universitat de 1978. Ha estat director del Gabinet de Dibuixos i Gravats del Museu Nacional d’Art de Catalunya (1991-1993), director del Departament d’Art de la UAB (1994-1998), membre de la junta directiva del Comité Español de Historia del Arte (1994-2004), gestor d’art de la Subdirecció General de Projectes de Recerca del Ministeri d’Educació i Ciència (2004-2007) i vicerector de Transferència Social i Cultural de la UAB (2008-2012). És membre numerari de la Reial Acadèmia catalana de Belles Arts de Sant Jordi des del 2012 i de la secció Històrico-arqueològica de l’Institut d’Estudis Catalans des del 2017.

És el director de la Biblioteca Digital d’Història de l’Art Hispànic (www.uab.cat/biblioteques/arthispanic), un projecte que es va encetar el 2008 amb la col·laboració de la Biblioteca d’Humanitats, especialitzat en la literatura artística del segle XIX  i principis del XX.

La BDHAH recull documentació digitalitzada per la UAB (llibres i revistes que formen part dels fons de les biblioteques de la UAB i d’altres institucions (ETSAB-UPC, Universidad Complutense, l, etc.). També selecciona bibliografia sobre art hispànic que es troba en diferents repositoris digitals (per exemple, la Biblioteca Valenciana Digital o la Biblioteca Virtual de Andalucía). Es pot trobar documentació de tot tipus: revistes, assaigs, catàlegs d’exposicions, monografies sobre artistes o sobre edificis, conferències, etc.

Podeu consultar l’article “La continuïtat d’un projecte”, del professor Bassegoda, en aquest enllaç:

També hi trobareu l’entrevista “De Bibliothecis: conversa amb Bonaventura Bassegoda Hugas”:

Ana Escañuela
Cap de la Biblioteca d’Humanitats