Cartografia d’un grup: recorreguts de pensament per l’Autònoma
Docència||10/20/2020
Projectes Artístics és una optativa de 4t curs. El vídeo presenta les instal.lacions i accions artístiques que van fer els alumnes en el Recorregut del Bosc de Can Magrans, la plaça de les Oliveres i el Taller. Cada alumne va triar un lloc per exposar i interpretar la seva obra relacionat amb allò que volia dir: expressió d’idees i sentiments en una deriva lúdica compartida.
Docència||07/30/2020
Audiovisual que recull les creacions artístiques realitzades per les estudiants de 3r curs, grup 41, del Grau d’Educació Primària, des d’un estat de confinament, en el marc de l’assignatura: Educació musical, visual i aprenentatge.
Els vídeos, fotografies, escultures, pintures, dibuixos, animacions,… que recull aquest audiovisual, són els resultats del procés de creació artística que ha realitzat cada estudiant seguint el següent recorregut:
LA CRISI DEL CORONAVIRUS
Docència||07/16/2020
Projecte desenvolupat en situació de confinament per la Covid-19 dins l’assignatura de Projectes Musicals en Educació Infantil en el marc del Grau d’Educació Infantil.
Basket Beat. Una experiència per a l’educació del temps del lleure
Docència||04/03/2020
El vídeo és una petita mostra del taller de Basket Beat dinamitzat per Josep Mª Aragay amb l’alumnat de quart curs d’Educació Social de la Facultat de Ciències de l’Educació, UAB. (Curs 2019/20) L’experiència forma part de l’assignatura d’Educació del temps lliure per a nens i joves, impartida per Paloma Valdivia i Maria Prat.
La festa del dibuix. Un projecte d’Aprenentatge i Servei. 3ª edició
Docència||03/02/2020
La festa del dibuix és un projecte d’Aprenentatge i Servei que hem desenvolupat a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Aquest projecte ha consistit en el disseny i conducció de 9 tallers de dibuix per part de les estudiants de 4t curs del Grau d’Educació Primària, dins de l’assignatura: Innovació Didàctica de les Arts Visuals. Aquests tallers han estat pensats i s’han portat a terme amb els nens i nenes de l’Escola Bellaterra. Han participat 6 classes: 2 de 2n, 2 de 4art i 2 de 6è; durant un matí han vingut a la Facultat a gaudir de les experiències que el dibuis i els espais de creació artística els hi ofereixen: espais de llibertat amb seguretat. Professora responsable: Mar Morón
Transnatura 2019/2020 – 3ª edició. Grau d’Educació Primària
Docència||02/27/2020
La natura com a font d’aprenentatge a la formació inicial dels mestres és un projecte educatiu interdisciplinar. Consisteix en passar 2 dies a l’alta muntanya, la Vall de Núria, 2 grups de 3r d’Educació Primària (2 torns: 14 i 15 d’octubre 2019; 21 i 22 d’octubre 2019).
El projecte té com a principal objectiu desenvolupar competències de quatre àrees del programa oficial del grau: Didàctica de les Ciències Experimentals; Aprenentatge i desenvolupament II; Educació Musical, Visual i Aprenentatge (Educació visual); i Educació Física i la seva didàctica, agafant com a eix transversal la natura com a font d’aprenentatge.
Viure dos dies en un entorn natural, aporta a l’estudiant experiències riques per a la seva formació personal, social i professional, i al professorat, poder realitzar un projecte interdisciplinar amb companys que treballen amb els mateixos estudiants. La coordinació d’aquests és imprescindible per al bon funcionament de l’activitat. S’ofereix així als estudiants un bon model de pràctica educativa que podran desenvolupar a la seva propera tasca professional.
Docència||02/04/2020
Concert de peces musicals composades pels instruments creats des de l’àrea d’educació visual Projecte Interdisciplinari entre l’àmbit de la música i l’art. Activitat en el marc de l’assignatura Educació Musical i Visual del Grau d’Educació Primària. Professores: Gemma París i Cristina González
Docència||12/11/2019
Com sona l’aigua? Taller-Conferència d’Aquafonia Aquafonia és una simbiosi entre l’art més efímer -la música- i dos elements universals i comuns a totes les cultures: l’aigua i la infantesa.
Exposició Fotogràfica: emocions en perspectiva
Docència||09/25/2019
A partir de la visita a l’exposició Poètiques de l’emoció, al Caixaforum, hem treballat l’expressió de les emocions a partir dels llenguatges audiovisuals. Entenem que les emocions són un dels elements més importants a tenir en compte com a educadores amb infants d’educació infantil i primària, i l’Art pot ser una estratègia fantàstica per apropar-nos a les pròpies emocions i a les dels altres!
Alumnes de Llenguatges Audiovisuals i Expressió Artística del Grau en Educació Primària de la Facultat de Ciències de l’Educació. Comissaria de l’exposició: Gemma París
Els principals reptes de l’escola catalana del segle XXI Practicum V
Docència||09/02/2019
Presentació de treballs i exposicions amb el títol