El Mòdul Jean Monnet EUCONAS organitza per segon any consecutiu el curs “Introduction to the European Union”.

Descripció:

És un curs de tres setmanes sobre la Unió Europea que s’ofereix a tota la comunitat universitària i a professionals interessats en el tema. Està especialment dirigit a estudiants i investigadors no europeus que no tenen formació prèvia i estan matriculats en un programa de postgrau sobre la matèria. a

El curs intensiu constarà d’un total de 60 hores, seguint la següent estructura:

• Setmana 1. Proporcionarà als participants una visió general de la UE.
  • Setmana 2. Aspectes ètics i drets fonamentals de la UE.
  • Setmana 3. Polítiques específiques de la UE.

En totes aquestes sessions els estudiants examinaran els principals temes de debat a què la UE s’enfronta avui dia. Això inclourà temes com les conseqüències de la COVID19, la UE actual, novetats per gestionar la crisi dels refugiats, l’impacte de l’extrema dreta als governs de diversos Estats membres o el creixent euroescepticisme, entre d’altres.

Metodologia:

• El curs serà en línia (plataforma pendent de determinar).
  • Les sessions es dividiran en 2 o 3 parts, amb pauses d’almenys 5 minuts entre parts.
  • Els participants rebran material complementari (prèviament i a cada sessió).
  • Les sessions inclouran debats, activitats i altres tipus d’interacció, especialment dissenyats per aplicar els conceptes i idees principals apresos a cada assignatura.

Dates: 8-30 de setembre de 2020

Inscripció gratuïta, amb aforament limitat a 100 persones.

Formulari d’inscripció: https://euconas.es/registration/

Si se sol·licita, els participants rebran un certificat d’assistència al final del curs (pot ser de tot el curs o d’algunes conferències si no s’ha pogut assistir a tot el curs).

Descarregar programa.