La UAB ha estat premiada per la Comissió Europea per la trajectòria i els resultats assolits al llarg dels vint anys d’història del Programa Erasmus Mundus, acció competitiva europea per a màsters internacionals conjunts d’alt nivell. El premi li ha estat lliurat durant la Conferència del 20è Aniversari del programa, “Beyond Borders and Boundaries: 20 years of Erasmus Mundus”, celebrada els dies 27 i 28 de maig a Brussel·les.

El guardó ha reconegut la trajectòria de les deu universitats europees que, durant els vint anys de vida del programa, hi han participat de manera més intensiva, continuada i ininterrompuda. Ignasi Salvadó, director de l’oficina OPERA de Brussel·les i representant de la Universitat a través de l’Aliança 4 Universitats (4U), ha recollit el premi.

Durant aquests vint anys, han participat en les diferents edicions del programa Erasmus Mundus gairebé 600 universitats, que han impulsat un total de 585 projectes de màsters conjunts. La UAB ho ha fet de manera continuada des de l’any 2004, quan es va aprovar la primera edició del programa, amb un total de 16 màsters, molts dels quals renovats periòdicament i encara vigents. Actualment, la Universitat ofereix 9 màsters Erasmus Mundus, 2 dels quals coordina: GLOBED – Education Policies for Global Development i MorphoPHEN – Human Disease Models Morphological Phenotyping. GLOBED és el primer màster Erasmus Mundus coordinat per una universitat espanyola que ha estat renovat per tercera vegada.

La Conferència del 20è Aniversari del Programa ha comptat amb la participació de representants de les institucions acadèmiques europees, alumni i membres de la Comissió Europea de l’àmbit de l’educació. Ignasi Salvadó hi ha participat també en representació de la UAB en un dels debats, dedicat a identificar les claus que expliquen la capacitat d’atracció de talent dels màsters Erasmus Mundus i en què s’ha fet especial èmfasi en l’alta ocupabilitat dels seus titulats i l’experiència exitosa de determinats màsters per assegurar-se la continuïtat en acabar el finançament del programa.

Els màsters conjunts Erasmus Mundus són prestigiosos màsters internacionals, dissenyats i impartits conjuntament per un grup d’institucions d’ensenyament superior. El programa fomenta la integració dins de l’espai europeu d’educació superior i la captació de talent de tot el món, amb beques també per a alumnat extracomunitari. En els màsters hi participen com a mínim tres institucions de països diferents i socis del món acadèmic i no acadèmic, i les estades en les universitats participants comprenen períodes d’estudi, recerca, pràctiques i preparació i defensa del treball de final d’estudis.