Investigadors principals: José Luis Lalueza Sazatornil i Ibis Álvarez Valdivia.
Investigadores UAB: Sílvia Camps Orfila, Cristina Zhang Yu, Crista Weise, Giorgina Garbarino, Karen Jaramillo, Joana Paula y Muriel Gutiérrez.
Colaboradores : David García Romero (USC, Santiago), Beatriz Macias Gómez-Estern, Virginia Martínez Lozano and María Marco Macarro (UPO, Sevilla), Moisés Esteban Guitart (UdG, Girona), Mark Clarke and Alan Davis (UCD, Denver), Olga Vásquez (UCSD, San Diego), Macarena Lamas Alcion (UACH, Valdivia), Felipe Jiménez Vargas (PUCV, Valparaíso), Mónica da Silva (UDELAR, Montevideo), José Eduardo Sánchez (ICESI, Cali), María Cristina Tenorio (Uni Valle, Cali), Renata Bellenzani (UFMS, Campo Grande), Marta Padrós Castells, Sònia Sánchez Busqués y Reme Rubio García (UAB)
Lalueza Sazatornil, Jose Luis
José Luis Lalueza, Doctor en Psicologia, és profesor titular del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva y de l’Educació. Expert en el camp de desenvolupament a minories i intervenció en contextos de diversitat cultural i risc d’exclusió social. Director de l’equip DEHISI i del projecte de recerca-acció Projecte Shere Rom, que desenvolupa una intervenció socioeducativa que preten la creació de processos educatius interculturals. Coordinador a la UAB del Màster Interuniversitari en Psicologia de l’Educació (MIPE). Coordinador de l’Àrea de Transferència i Recerca Aplicada del Servei de Psicologia i Logopèdia (SPL) de la Facultat de Psicologia.Membre dek grup promotor d’Aprenentatge-Servei i del Grup d’Innovació Docent-ApS a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Correu electrònic: joseluis.lalueza@uab.cat
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene
Doctora en Psicologia de l’Educació. Professora agregada del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Coordinadora del Doctorat en Psicologia de la Educació DIPE-UAB . Els seus interessos de recerca es relacionen amb aspectes culturals de l’aprenentatge i el desenvolupament psicològic.
Correu electrònic: ibismarlene.alvarez@uab.cat
Camp Orfila, Sílvia
Coordinadora del Projecto Shere Rom, responsable de la part d’intervenció directa en centre educatiu. Professora associada del Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació.
Graduada en Psicologia amb un Màster en recerca i intervenció Psicosocial a la Universitat Autònoma de Barcelona. Els meus interessos van dirigits cap a l’infància en risc d’exclusió així com a la perspectiva intercultural; sempre des d’un enfoc interseccional, incluent com a eix imprescidible el gènere.
Correu electrònic: Silviacampsorfila@gmail.com
Garbarino, Giorgina
Doctoranda en Psicologia de l’Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona
Graduada en Psicologia de la Universitat Catòlica de Córdoba, Argentina, especialista en clínica infantil i adolescent. La meva trajectòria involucra el treball amb infàncies des de l’àmbit clínic i des de l’educació formal i no formal. Els meus interessos apunten a l’aprenentatge amb altres, a la reivindicació de sabers i a la comprensió i millora de pràctiques educatives des de la mirada de les pedagogies crítiques, la interculturalitat i el gènere. Després de formar-me al MIPE (Màster Interuniversitari en Psicologia de l’Educació) a la Universitat de Barcelona, actualment estic formant a terme el meu doctorat amb l’equip de recerca.
Correu electrònic: giorgi2507@gmail.com
De Carvalho Rangel, Joana Paula
Joana Paula de Carvalho Rangel, angolana, doctoranda en Psicologia de l’Educació.
Graduada en Educació en l’especialitat de Pedagogia-Psicologia amb un Màster en Gestió de Processos Formatius Universitaris, per la Universitat d’Orient-Cuba i formació en curs superior de Logopèdia i Intervenció en els Trastorns del Llenguatge, pel centre Unicas formación.
Interessada en treballar aspectes relacionats amb la formació docent per l’educació inclusiva.
Correu electrònic: janinycarvalho13@gmail.com
Jaramillo Solar, Karen
Doctoranda en Psicologia de l’Educació de la Universitat de Girona (grup de recerca en cultura i educació). Participo a DEHISI col·laborant en el desenvolupament de propostes educatives fonamentades amb la teoria històrico cultural, les pedagogies crítiques i les epistemologies feministes i decolonials.
Durant la meva trajectòria professional he treballat en intervenció psicosocial, tant en el context escolar (per la inclusió d’alumnat de primària i secundària en situació d’exclusió social) com universitari (per la inclusió de dones en contextos universitaris altament masculinitzats; així com la inclusió i reconeixement social d’estudiantat Trans).
M’interessa la construcció dialògica de la identitat, a través de processos de reflexió col·lectiva sobre experiències de discriminació i racisme, vinculades a la diversitat sexual i les desigualtats de gènere. Situada metodològicament des de la recerca basada en el disseny participatiu des d’una mirada etnogràfica i narrativa.
Correu electrònic: Karenjaramillosolar@gmail.com
Gutiérrez, Muriel
Correo electrónico: mgutierrg@gmail.com
Padrós Castells, Marta
Doctora en psicologia. Experta en cicle vital i diversitat. És professora associada del departament de psicologia bàsica, evolutiva i de l’educació. Les principals línies de recerca i intervenció són: diversitat cultural, comunitat gitana, cicle vital, diversitat familiar i nous models familiars. Treballa des d’una perspectiva sistèmica i cultural, amb visió de gènere.
Fora de la UAB treballa realitzant assessoraments i projectes d’intervenció amb ajuntaments, serveis socials, EAPs i centres escolars. A més, també fa acompanyament psicològic a famílies diverses per afrontar les transicions ecològiques pròpies del cicle vital.
Correu electrònic: marta.padros@uab.cat
Sánchez Busqués, Sonia
Doctora en Psicologia. Especialitzada en metodologia d’investigació qualitativa. Investigadora especialitzada en recerca-acció i innovació educativa. Tècnica responsable de la Comunitat de Recerca (CORE) en Salut Mental de la UAB.
Correu electrònic: sonia.sanchez@uab.cat
Zhang Yu, Cristina
Soc doctora en Psicologia de l’Educació per la Universitat de Girona (grup de recerca Cultura y Educación). Col·laboro amb DEHISI impulsant propostes educatives que incorporen l’aproximació dels Fons de Coneixement i Fons de Identitat. M’interessa indagar a la construcció de la identitat i l’articulació del racisme en espais escolars; amb perspectiva crítico-transformadora de les escoles “interculturals”.
La meva trajectòria recorreix carrers, esplais, associacions, escoles, instituts i universitats; com a monitora emocional, facilitadora de grups, orientadora educativa, professora de chinés i tècnica de recerca.
Al febrer de 2018, juntament amb altres compayes, vam crear Catàrsia, col·lectiu de asiàticodescendents de Barcelona que te dues lineas d’actuació: 1) acompanyament socioafectiu i educatiu a joves d’origen asiàtic i 2) accions, xerrades i tallers de difusió i visibilització antirracistas. M’entenc com a “entrellaçadora de vivències, somnis i lluites”, per que és a l’acció de entrellaçar on (me) construeixo.
Correu electrònic: cristina.zyu@gmail.com