PRÀCTICA EDUCATIVA INFORMADA PER L’EVIDÈNCIA
Coordinadora: 
Georgeta Ion

En aquesta línia de recerca entenem que una Pràctica Educativa Informada per l’Evidència (PEIE) consisteix en l’ús de les evidències per part del professorat, els líders educatius i les organitzacions per prendre decisions i millorar aspectes de la seva docència, lideratge i desenvolupament professional i organitzatiu. Entenem les “evidències”  com a la integració de coneixement que prové de diferents fonts com la recerca educativa, dades derivades de les avaluacions sistemàtiques i experiència professional, recollides a través de processos sistemàtics i rigorosos i a través d’una multiplicitat de metodologies i enfocaments.

Concretament en aquesta línia de recerca ens centrem a abordar les següents qüestions:

  1. com afavorir que les organitzacions educatives facin un ús efectiu de les evidències científiques per millorar els seus processos;
  2. quins són els condicionants personals/professionals i organitzatius que afavoreix el comprimís dels agents educatius amb les evidències;
  3. com desenvolupar la capacitat dels agents implicats i de les organitzacions educatives per fer un ús efectiu de les evidències per a la millora educativa.