La formació, que compta amb la participació de l’OMEC, tindrà lloc els dies 6 i 13 de març de 2020.

El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB i la UNRWA Catalunya organitzen la formació “Persones refugiades de Palestina i Periodisme de Pau”. El curs, que compta amb el suport de l’OMEC, té com objectiu fomentar l’adquisició de coneixements i habilitats sobre com transversalitzar l’enfocament de gènere i basat en drets humans a les cobertures mediàtiques de crisis humanitàries, conflictes i situacions de refugi, tot partint de la realitat concreta de les persones refugiades de Palestina.

El curs tindrà lloc divendres 6 de març i divendres 13 de març de les 12h a les 15h, a la Facultat de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’estructura de les sessions serà la següent:

• Sessió 1 – 06 de març:
    • Què és el periodisme de pau? Què significa informar amb enfocament de gènere i drets humans?
    • Agenda 2030 – ODS, població refugiada de Palestina i responsabilitat des del periodisme de pau i amb perspectiva de gènere.
  • Sessió 2 – 13 de març:
    • Marcs, narratives i històries per una cobertura periodística des de l’enfocament de gènere i drets humans de conflictes, violència i crisis humanitàries.

L’equip formatiu dels curs estarà format per UNRWA Catalunya i per l’Associació de periodistes Lola Mora Producciones.

La formació està enmarcada en l’assignatura Comunicació, Cooperació i Desenvolupament, però està oberta a tots els interessats. Per assistir-hi, cal inscriure’s enviant un correu electrònic a catalunya@unrwa.es abans del dia 3 de març de 2020.

Tota la informació del curs està disponible aquí.