Mariano Dagatti, de la Universitat Nacional de Quilmes, i Elizabeth Martínez de Aguirre, de la Universitat de Rosario, visiten la UAB

El grup LAPREC ha celebrat dues jornades de formació doctoral en el marc del programa de Doctorat en Comunicació i Periodisme de la Universitat Autònoma de Barcelona. El primer, en cooperació amb l’Observatori Iberoamericà de la Comunicació, va consistir en un Journal Club. El segon, organitzat íntegrament pel LAPREC, va ser un Seminari Metodològic.

Les activitats de formació doctoral celebrades el mes de febrer van reunir a una quinzena de participants, que actualment es troben elaborant la seva tesi doctoral en comunicació i periodisme. Les dues propostes van tenir un marcat accent internacional, ja que van comptar amb els professors convidats: Mariano Dagatti, de la Universitat Nacional de Quilmes, i d’Elizabeth Martínez de Aguirre, de la Universitat de Rosario, ambdues a Argentina.

En la trobada del Journal Club, els participants van tenir l’oportunitat d’intercanviar punts de vista sobre investigacions que informen la part teòrica dels seus projectes, mentre que en el Seminari Metodològic, els professors Dagatti i Martínez de Aguirre, als quals es va unir la investigadora del LAPREC, Cristina Fernández Rovira, van explicar diferents metodologies usades en investigacions pròpies sobre comunicació.

Dagatti, per la seva banda, va oferir també una xerrada als estudiants del Màster de Periodisme i Innovació en Continguts Digitals de la UAB, titulada: La rebel·lió de les xarxes. Estratègies de comunicació, identitat i posicionament en el camp polític en el marc de l’assignatura, Estratègia Digital i Posicionament de Continguts Periodístics. El professor argentí ha col·laborat estretament amb la directora de el grup, Teresa Velázquez, en l’elaboració del número 33 de la revista deSignis i va participar en el Col·loqui Internacional Interseccions en l’esfera pública. Nous actors, noves interaccions, celebrat a París entre el 10 i el 12 de febrer.