Us presentem els resultats d’un projecte de recerca que té l’objectiu de conèixer per què les famílies (pares/mares) prefereixen i/o trien un determinat model d’educació i cura de 0 a 3 anys per als seus fills/es, i un determinat model de participació en el mercat laboral per a les mares. Aquestes dues decisions es prenen alhora perquè són interdependents i, un cop preses, tenen un impacte majúscul en diverses dimensions d’equitat i (des)igualtat d’oportunitats (no només per als pares/mares, sinó també per als infants). Per aquest motiu, conèixer les motivacions de les famílies en aquestes decisions és molt rellevant des d’un punt de vista social, polític i econòmic.

El projecte de recerca és encara viu però us presentem els primers resultats, estructurats en diferents eixos d’interès que responen a diferents línies d’investigació.

Descarregar resum de resultats

Per citar aquest document:

González, Sheila, 2021. “Resum de resultats projecte Models d’educació i cura de 0 a 3 anys i participació en el mercat laboral”, Barcelona: IGOP (Projecte Recercaixa “Edu 0-3”).

L’equip investigador del projecte està format per membres de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la Universitat Autònoma de Barcelona, de la Universitat de Barcelona (UB), de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), i de Knowledge Sharing Network (KSNET).