Dins del marc del 50è aniversari de la UAB, el dijous 8 de març va tenir lloc la jornada “El futur de les biblioteques universitàries” organitzada conjuntament per la Universitat Autònoma de Barcelona i el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya.

El tema de la jornada es va centrar en els diversos reptes que planen sobre les biblioteques universitàries i la necessitat d’estar ben preparats per seguir acompanyant i donant suport als membres de la comunitat universitària, actuant en plena sintonia i sincronia amb les necessitats de la seva institució, fins hi tot avançant-se i donant suport i serveis en temes tot just emergents.

Hi van participar Joan Roca, Pep Torn, Lluís Anglada i Mercè Cabo, quatre reconeguts professionals que van guiar els assistents en una reflexió sobre el futur de les biblioteques universitàries, amb una visió general de les coses que arriben o arribaran, i de com es podrien anar enfocant des de l’ara i aquí. Tot plegat, un excel·lent punt de partida per tal que els assistents poguessin, posteriorment, treballar i desenvolupar aquestes idees en àmbits de grups de treball com ara:

• L’Àrea de Biblioteques, Informació i Documentació del CSUC, que tenia prevista una sessió de treball sobre projectes estratègics pocs dies després de la realització de la jornada.
• El Servei de Biblioteques de la UAB, que ha de començar a preparar el seu nou Pla estratègic.
• Qualsevol biblioteca universitària que estigui pensant en revisar estratègies o desenvolupar-ne de noves.

La convocatòria d’aquesta jornada va produir un alt interès i es van exhaurir de seguida les 150 places disponibles. Per a qui hi estigui interessat i, especialment per a aquells que no van poder-hi assistir, indiquem a continuació els enllaços a les presentacions dels ponents i a tots els vídeos de l’acte.

Benvinguda, exposició dels motius de la Jornada i presentació dels conferenciats. Dra. Virginia Luzón, vicerectora de Comunicació i de Promoció
Vídeo

El futur és demà? Dr. Joan Roca, degà del Serveis Bibliotecaris de la Minnesota State University, Mankato.
• Presentació

Suport a la recerca: reptes de futur de les Biblioteques acadèmiques. Sr. Pep Torn, director de la Biblioteca de l’European University Institute, Florència.
• Presentació

Reflexions sobre el futur i quatre tendències per a les biblioteques universitàries. Sr. Lluís Anglada, Director de Ciència Oberta, CSUC
• Presentació

Preguntes, debat i conclusions. Clausura. Moderadora: Sra. Mercè Cabo Rigol, Vicegerent de Serveis, Tecnologia i Recursos d’Informació de la UPF.
• Vídeo

Podeu consultar tots els vídeos i les presentacions al DDD: ddd.uab.cat/collection/videos?ln=ca, on també podeu veure les fotografies.