jornades||03/20/2018
- “Visualising Young Children’s Play: Exploring Multimodal Transcription of Video-recorded Interaction”. Dra. Kate Cowan, London Knowledge Lab (University College London.
- “Facilitating Community Engagement in Mainstream Literacy Education”. Dra. Rahat Zaidi, Werklund School of Education, University of Calgary.
- “Transmodalities: Conceptualizing Semiotic Affordances in Transnational Communications”. Dra. Rahat Zaidi, Werklund School of Education, University of Calgary
Reptes i possibilitats de fer mestres a l’actualitat
jornades||03/13/2018
Vivim una societat amb canvis molt accelerats i convé que conversem sobre allò que és essencial en l’acció educativa, allò que convé conversar per sobre de tot.
Conferència impartida pel Sr. Jaume Cela, mestre i director jubillat, escriptor, membre de Rosa Sensat i de la Federació de MRP de Catalunya i del Consell Escolar de Catalunya.
XV Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials
jornades||02/13/2018
La celebració de les XV Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials realitzada els dies 8, 9 i 10 de febrer a la Facultat de Ciències de l’Educació.
Quina ciutadania volem educar; quin professorat volem formar; i quin futur volem construir? Totes aquestes preguntes formulen el títol de la futura edició de les Jornades, ‘Els reptes de l’ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història’.
Les Jornades també serviran per retre un homenatge al catedràtic Joan Pagès i Blanch.
Màster d’Ordenació del Territori 2017-2018
jornades||10/06/2017
Conferència inaugural “Tercer Informe sobre el Canvi Climàtic a Catalunya”a càrrec del catedràtic de Geografia Físic, doctor Javier Martin Vide. Director de l’Instituto de Investigación del Agua (IdRA) i professor del Departament de Geografia de la Universitat de Barcelona. Conferència en el marc del Màster d’Ordenació del Territori 2017/2018.
Vídeo Introducció. Les competències transversals en els entorns de Pràcticum
jornades||09/13/2017
En aquest vídeo d’introducció s’expliquen que són les competències transversals, quines són i la seva utilitat en els entorns professionals i de pràctiques.
En els següents vídeos s’expliquen cadascuna de les 7 competències transversals, i es presenten diferents situacions prototípiques en diversos contextos d’intervenció on es poden manifestar. També, en cadascun dels vídeos, es donen claus per ajudar a millorar i a perfeccionar el desenvolupament d’aquestes competències en els diferents entorns de pràctiques.
II Encuentros de Huertos EcoDidácticos
jornades||07/21/2017
Recuperació de l’Hort de la Facultat, a càrrec de Ángel Puente.
El vídeo recull el muntatge d’un bancal per a la recuperació de l’hort de la facultat de ciències de l’educació. El marc va ser el II Encuentro de Huertos Ecodidácticos organitzat per la Red Universidades Cultivadas, el grup Gresc@ i la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
La professió docent a l’educació secundària
jornades||06/01/2017
Jornada professionalitzadora del Màster de Secundària. Conferència “La professió docent a l’educació secundària” a càrrec de la Pilar Benejam
La Pilar Benejam, va voler que aquesta xerrada amb els alumnes del Màster de secundària fos la seva última intervenció pública. Per tancar la seva trajectòria professional, va desplegar valuoses reflexions sobre la professió docent, els seus reptes i la seva potencialitat per canviar la societat.
Una visió retrospectiva de l’ús de l’hort en la formació de mestres.
jornades||05/16/2017
Aquesta xerrada es va realitzar en el context de II Encuentro de Huertos Ecodidácticos de la Red Universidades Cultivadas. En aquesta trobada on varen participar professorat de 8 universitats espanyoles es va realitzar un Taller de Dinamització Agroecològica coordinat per Josep Espluga per poder diagnosticar l’estat dels espais productius de la UAB, les característiques actuals de l’espai d’hort de la Facultat de Ciències de l’Educació, el disseny i valoració d’un possible projecte per a l’hort, i la realització d’un bancal. La conferència de la Rosa Maria Pujol va servir per situar en el temps els usos que històricament s’havien fet d’aquest espai per a la formació de mestres.
jornades||05/15/2017
Projectes, una moda? Més enllà dels centres d’interès i la recerca d’informació” de l’equip un enfocament global de l’aprenentatge (G-9) de l’ICE de la UAB.
Resum de la trobada amb les taules de debat, les ponències, les situacions d’aprenentatge i la conferència final.
Un somni per compartir entre espais d’art
jornades||04/21/2017
A partir de la transformació de l’aula d’Educació Visual i Plàstica de la Facultat d’Educació de la UVic, parlarem de la influència de l’espai en els aprenentatges.
Assumpta Cirera ens parla i ens fa reflexionar sobre l’estètica i la funcionalitat de l’espai en les aules d’educació infantil, i en la possibilitat de creació d’un nou model d’aules per a l’aprenentatge i experimentació, dels diferents llenguatges expressius i disciplines de coneixement.
Des d’aquesta perspectiva integradora i interdisciplinària, ens planteja un repte per trobar estratègies de canvi en la pràctica docent i en les metodologies que ens ajuden a educar la sensibilitat dels infants a les escoles i la dels nostres estudiants a la Universitat.