#

Project Konect

jornades||03/20/2018

It is our position that teachers will have a key role in preparing future citizens to be ‘e-functional’. Being ‘e-functional’ entails many areas of competences, apart from digital and linguistic skills, not least of which are the ability to employ multiple literacies in order to work and communicate in multilingual and multimodal contexts. Even as students become increasingly more adept at the use of technology, schools must help them couple these digital capacities with the type of knowledge construction that they will need in an interconnected world in order to ‘e-function’ effectively.

 

 

#

Reptes i possibilitats de fer mestres a l’actualitat

jornades||03/13/2018

Vivim una societat amb canvis molt accelerats i convé que conversem sobre allò que és essencial en l’acció educativa, allò que convé conversar per sobre de tot.
Conferència impartida pel Sr. Jaume Cela, mestre i director jubillat, escriptor, membre de Rosa Sensat i de la Federació de MRP de Catalunya i del Consell Escolar de Catalunya.

#

XV Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials

jornades||02/13/2018

 

La celebració de les XV Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials realitzada els dies 8, 9 i 10 de febrer a la Facultat de Ciències de l’Educació.

Quina ciutadania volem educar; quin professorat volem formar; i quin futur volem construir? Totes aquestes preguntes formulen el títol de la futura edició de les Jornades, ‘Els reptes de l’ensenyament de les ciències socials, la geografia i la història’.

Les Jornades també serviran per retre un homenatge al catedràtic Joan Pagès i Blanch.

 

#

Vídeo Introducció. Les competències transversals en els entorns de Pràcticum

jornades||09/13/2017

En aquest vídeo d’introducció s’expliquen que són les competències transversals, quines són  i la seva utilitat en els entorns professionals i de pràctiques.

En els següents vídeos s’expliquen cadascuna de les 7 competències transversals, i es presenten diferents situacions prototípiques en diversos contextos d’intervenció on es poden manifestar. També, en cadascun dels vídeos,  es donen claus per ajudar a millorar i a perfeccionar el desenvolupament d’aquestes competències en els diferents entorns de pràctiques.

#

II Encuentros de Huertos EcoDidácticos

jornades||07/21/2017

Recuperació de l’Hort de la Facultat, a càrrec de Ángel Puente.

El vídeo recull el muntatge d’un bancal per a la recuperació de l’hort de la facultat de ciències de l’educació. El marc va ser el II Encuentro de Huertos Ecodidácticos organitzat per la Red Universidades Cultivadas, el grup Gresc@ i la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

#

La professió docent a l’educació secundària

jornades||06/01/2017

Jornada professionalitzadora del Màster de Secundària. Conferència “La professió docent a l’educació secundària” a càrrec de la Pilar Benejam

La Pilar Benejam, va voler que aquesta xerrada amb els alumnes del Màster de secundària fos la seva última intervenció pública. Per tancar la seva trajectòria professional, va desplegar valuoses reflexions sobre la professió docent, els seus reptes i la seva potencialitat per canviar la societat.

#

Una visió retrospectiva de l’ús de l’hort en la formació de mestres.

jornades||05/16/2017

Aquesta xerrada es va realitzar en el context de II Encuentro de Huertos Ecodidácticos de la Red Universidades Cultivadas. En aquesta trobada on varen participar professorat de 8 universitats espanyoles es va realitzar un Taller de Dinamització Agroecològica coordinat per Josep Espluga per poder diagnosticar l’estat dels espais productius de la UAB, les característiques actuals de l’espai d’hort de la Facultat de Ciències de l’Educació, el disseny i valoració d’un possible projecte per a l’hort, i la realització d’un bancal. La conferència de la Rosa Maria Pujol va servir per situar en  el temps els usos que històricament s’havien fet d’aquest espai per a la formació de mestres.

 

#

Un somni per compartir entre espais d’art

jornades||04/21/2017

A partir de la transformació de l’aula d’Educació Visual i Plàstica de la Facultat d’Educació de la UVic, parlarem de la influència de l’espai en els aprenentatges.

Assumpta Cirera ens parla i ens fa reflexionar sobre l’estètica i la funcionalitat de l’espai en les aules d’educació infantil, i en la possibilitat de creació d’un nou model d’aules per a l’aprenentatge i experimentació, dels diferents llenguatges expressius i disciplines de coneixement.
Des d’aquesta perspectiva integradora i interdisciplinària, ens planteja un repte per trobar estratègies de canvi en la pràctica docent i en les metodologies que ens ajuden a educar la sensibilitat dels infants a les escoles i la dels nostres estudiants a la Universitat.

« Primer ‹ Anterior 1 2 3 4 5 13 20 Següent › Últim »