Hem començat el curs amb una nova instrucció de gerència que sense haver-se fet ni l’intent de negociar, ha vingut a limitar el treball a distància a dos dies per setmana. Mal precedent quan mesos enrere vam signar un acord a la mesa d’universitats que estableix la possibilitat de realitzar fins a 3 dies de teletreball.
Aquesta limitació està generant una situació d’incompliment de mesures de protecció que estan establertes al pla de contingència. En aquests moments els 1,5 metres de distància interpersonal no es compleix en diversos llocs del campus, i en altres s’han rectificat, després de la intervenció dels i les delegades de prevenció.
La sensació, però, és que el més calent és a l’aigüera. Mitjançant l’establiment d’uns horaris de serveis imposats sense haver-se comunicat ni amb Junta ni amb Comitè, s’està limitant la possibilitat del gaudi de l’acord de flexibilització de la jornada que és d’aplicació des del passat 1 de setembre.
Sembla que la gerència i l’equip de govern confonen l’horari teòric de les persones i la seva presència obligada, amb l’horari de servei. I el que és més greu i graciós alhora, és que a totes aquelles treballadores que se’ls hi van negar equips de protecció tot just fa un any, sota el pretext que no estàvem en serveis d’atenció al públic, ara se’ls diu que són serveis d’atenció presencial i que han de donar servei en horaris que no existien abans de la pandèmia.
Un cop més, comminem a gerència i a l’equip de govern a paralitzar el projecte d’establiment d’horaris de serveis, fins a haver acordat prèviament amb Junta i Comitè els paràmetres d’aquests. De no fer-ho entendrem perfectament el camí que es tria i actuarem en conseqüència.