Els delegats i delegades de prevenció participem activament en què el pla de prevenció i salut s’apliqui i arribi a  tots els aspectes de la vida laboral. Aquesta tasca no sempre és senzilla. Darrerament, hem aconseguit aprovar la formació inicial en riscos, de manera obligatòria, per a tots els nous treballadors, tal i com marca la llei de prevenció de riscos.

S’ha aconseguit -i ja s’ha iniciat- que s’avaluïn els riscos psicosocials a totes les facultats de la UAB, tenint per això tot el procés planificat, i un nou Pla Psicosocial que engloba també els accidents per baixes d’origen psicosocial.

També hem sol·licitat al CSS que es faci un rigorós control de tots els productes químics i/o biològics segons marca l’última directiva europea (fins ara la UAB no té cap llistat de control on apareguin aquests productes, el lloc on s’utilitzen ni les persones exposades). Aviat entraran en vigor 3 nous aspectes d’incapacitat temporal, entre ells les baixes per regles incapacitants, una mesura que esperem que sigui d’aplicació a la UAB i que ja hem avançat perque l’1 de juny estigui en marxa.

Estem a punt de tancar el document que marcarà el reglament d’aplicació de l’acord de la mesa d’universitats respecte a la reincorporació després d’una malaltia greu, després de diverses reunions amb gerència. Estem orgullosos de saber que hi ha treballadors que ja han pogut gaudir d’aquest acord.

Aviat es negociarà a la mesa d’universitats l’extensió de “l’acord de la Mesa General dels empleats i empleades públics de l’Administració de la Generalitat de mesures vinculades als drets sexuals i reproductius”. Esperem que sigui un tràmit ràpid i s’apliqui al nostre campus com més aviat millor.

La salut de les treballadores és un dels punts que cal incloure en el Pla d’igualtat, així com les diferències a l’hora de disgregar per sexes i aplicar les mesures de salut adients per a cadascun. Des de CCOO hem demanat al CSS que totes les dades de prevenció i salut es quantifiquin per sexes i d’aquesta forma tenir un mapa real de la nostra situació. Aprofitem per avançar que vist la bona acollida de la primera assemblea informativa sobre prevenció, estem preparant una segona sessió informativa sobre les situacions d’assetjament laboral, conflictes interpersonals i els circuits que tenim establerts a la UAB.  Aviat tindreu informació de la convocatòria i us donarem les dates.