Companyes i companys,

Avui 28 de juny es celebra la diada internacional de la lluita pels drets i les llibertats de la comunitat LGTBI, originada a partir de la revolta de Stonewall l’any 1969.

Tot i els avenços de les darreres dècades, encara ens queda molt per lluitar. Des de CCOO volem aprofitar per reiterar el nostre compromís d’actuar en defensa dels drets de totes les treballadores i treballadors, reconeixent  la LGTBI-fòbia com a un risc psicosocial. Treballem en l’erradicació de situacions de rebuig, discriminació, violència i assetjament per motius d’orientació sexual, expressió i identitat de gènere.

Els efectes de la LGTBI-fòbia en l’àmbit laboral son evidents, des d’actes de discriminació concrets i puntuals fins a situacions prolongades en el temps. Per tant, tot el que passa en l`àmbit laboral te repercussions en l’àmbit familiar, personal i social. Aquesta violència, cal abordar-la des del punt de vista de salut i seguretat en el treball.

La situació del col·lectiu LGTBI a les universitats catalanes, deixa en evidencia, que aquest es encara un tema pendent que depèn massa sovint de la sensibilització de tota la comunitat universitària. La universitat ha de ser un espai segur per a tothom!!!.

La novetat més recent, la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI, que dedica tota una secció a descriure mesures d’àmbit laboral, entre les quals —a l’article 15.1— estableix l’obligatorietat per a les empreses de més de 50 persones treballadores de tenir un pla per garantir el drets de les persones LGBTI, així com un protocol per actuar davant de situacions d’assetjament LGBTI-fòbic.

Exigirem a la gerència la negociació i acord de les mesures que es detallen a la llei.

Promovem el diàleg i la concertació social per avançar en la igualtat plena, real i efectiva de tothom a l’entorn laboral.

Millorem les condicions laborals i sobretot eliminem i abordem les violències, discriminacions i desigualtats a la feina.

Finalment us adjuntem el manifest de CCOO, a la feina amb orgull!

Salut i lluita!