Els passats 7 i 14 d’aquest mes han tingut lloc les reunions dels models d’estructures de les Gestions Acadèmiques, Gestions Econòmiques i Unitats Docents.  

La gerència va presentar la seva darrera proposta per a GA’s, GE’s i per fi un esborrany de la proposta per UDH’s. 

Respecte a les GESTIONS ACADÈMIQUES la darrera proposta planteja 2 “models” de GA; grans (Medicina, Lletres, ETS i FTI) i petites (la resta). A les grans, la plaça de cap seria A1 24.2 i A1 24.1 a les de “model 2”.  

Les tres places de segon nivell ara proposen que siguin A2 22.3. Cada centre podrà triar si la nova plaça de gestió correspon a Intercanvis o a Pràctiques. A les dues gestions acadèmiques més grans hi haurà també 2 places de C22 i 1 a tota la resta, ja sigui “model 1” o “model 2”. Les places de “responsable de tarda” continuen essent C21. 

Ja podeu veure que no hi ha dos models. Només hi ha un complement específic diferent a la plaça de cap entre el “Model” 1 i el 2. I una plaça de C22 “extra” únicament a 2 de les 4 grans.  

Que pensem des de CCOO? 

  • Pel que fa als nivells de les places, i les seves dotacions, no entenem que la plaça de cap de secretaria hagi d’estar per sota de places que poden ser comparades pel seu nivell en els contractes laborals. El gerent acostuma a fer referència a la iniquitat retributiva del PTGAS Funcionari respecte al Laboral. Malauradament, no li hem vist cap proposta per revertir aquesta situació. Per tant, demanem un nivell que com a mínim iguali el salari de les mateixes categories i complexitats tècniques dels companys/es laborals. Equitat a tota la plantilla; laborals i funcionaris. 
  • Pel que fa als segons nivells pensem que s’hauria de reconèixer via complement de destí, la feina. En aquest cas amb el nivell 24. No creiem que la via de l’específic sigui la millor fórmula per reconèixer i retribuir la responsabilitat ni la complexitat. La gerència està establint un model força caòtic per tal de no reconèixer via nivell la feina. Des de CCOO pensem que caldria establir estructures similars a tots els àmbits i en tot cas fer servir els complements específics per retribuir les condicions particulars. En canvi, la gerència fa propostes sense coherència entre àmbits i generant petites desigualtats sense que ningú acabi d’entendre molt bé el motiu. Si es consoliden aquestes propostes, en lloc de simplificar i harmonitzar els llocs de treball, acabarem amb una plantilla caòtica. Un batibull de combinacions de nivell i específic de conseqüències nefastes per a la UAB i les seves treballadores. Cal tancar el ventall de nivells de la plantilla i utilitzar el complement específic i establir per fi una carrera professional per al PTGAS.  
  • Pel que fa a les places d’administratiu pensem que el nivell mínim ha de ser el 22. I si hi ha alguna responsabilitat concreta a retribuir, obrir, ara si, la via de l’específic per retribuir aquestes situacions. Cal recordar que a la diapositiva presentada al juliol per la gerència ja apareixien més d’1 C1 22 a totes les GA’s amb un mínim de 7 persones. No s’entén que a la següent proposta es rebaixi això en lloc d’oferir més places de C1 22. 
  • Més enllà de l’estructura pensem que cal deixar molt clar el model a implementar. I cal fugir de cap possibilitat d’aplicació subjectiva del model. En aquest sentit, la tria de la nova plaça de gestió entre intercanvis i pràctiques ha de quedar establerta a l’acord i s’ha de basar en dades objectives i transparentades. 
  • Respecte a les places que canvien de categoria, ja sigui a A1 o a A2 des de CCOO pensem que les places durant aquest temps han de tenir doble catalogació. Les persones sense la titulació exigida han de veure reconeguda la feina que fan i mentre no es convoca la plaça i el titular de la mateixa supera el procés i canvia de categoria, la gerència ha de crear un complement personal absorbible que retribuirà la diferència de salari entre la plaça amb una i altra categoria. Com s’ha fet fa ben poc en altres casos. Cal també que tots els canvis de categoria es facin seguint el mateix procediment. No es poden fer diferents formats d’oposició per passar de A2 a A1 que per passar de C1 a A2.
  • Finalment, però no menys important, no pot ser que es facin models irreals sense comptar totes les places necessàries a cada estructura. Si els indicadors i els compromisos donen un nombre de places en una determinada GA, el model els ha de reflectir i s’ha construir amb aquestes dades. 

En relació als models de GESTIONS ECONÒMIQUES  

  • La plaça de gestió es transformarà a nivell d’A1 i aquesta figura passarà a ser referent d’un tema concret per a tot el Campus. Per exemple la ge de lletres pel volum de viatges que gestiona seria el referent d’aquest tema. De la resta d’A1 desconeixem de quin tema seran referents i quines seran la resta de noves tasques. No hem vist ni els indicadors ni els perfils de les places. Aquestes places serien A1 23.2. Després d’insistir en preguntar reunió rere reunió, l’import del CE d’aquesta plaça es va explicar que el sou total seria semblant al de l’A24.1. Eureka!! I si la fem A1 24???? 
  • La gerència s’ha obert a una segona plaça d’A2 a la facultat de Medicina pel volum de feina. També ha reconegut de paraula que a les GE no hi ha feina de C1. 18 i que el personal d’aquest nivell està fent feina de nivell 22 i es va obrir a fer aquest reconeixement a la plantilla. Malauradament no tenim aquesta proposta per escrit.
  • La gerència ha presentat un model d’integració de les Gestions Econòmiques, o més ben dit d’absorció. Així Dret absorbirà Econòmiques i CC de l’Educació a CC de la Comunicació. 
  • GE Comunicació: dependria funcionalment de la GE d’Educació i FTI 
  • GE d’Economia i Empresa: dependria funcionalment de la GE de Dret, Polítiques i Sociologia 
  • Els criteris que defensa la gerència per aquesta reestructuració és que tot i que totes són ge més petites que la resta se’ls ha catalogat amb la figura A1 perquè tenen una mica més de volum de feina. 
  • CCOO no signarà un acord que discrimina i no és igualitari per a totes les treballadores i treballadors i que incompleix els acords ja signats. 

Respecte a les UNITATS DOCENTS HOSPITALÀRIES  

La gerència no ha presentat indicadors, ni perfils ni tampoc una proposta de la unitat d’anàlisi d’estructures. Només un quadre d’excel que no calificarem. Durant un any, se’ns ha dit que el model de les UDH’s seria com el dels departaments. Però quan arriba ens trobem amb un model per sota de l’acord de departaments. Si fos com el de departaments tindria 3 places de gestió, i un mínim de 2 places de C1 22. Malauradament, la gerència proposa un nivell per la plaça de cap per sota del de departaments i no reconeix la categoria d’A1. Li recordem a la gerència que ens va presentar ja fa uns anys, aquest cop una proposta amb cara i ulls que establia les places d’A1 al territori amb estructures amb un mínim de 7 dotacions i l’atorgava a la UDH’s que llavors tenia les 7 dotacions. Avui amb els darrers augments de places a les titulacions d’Infermeria i  Medicina totes les UDH’s han de tenir un mínim de 8 dotacions. Per tant, seguint els criteris i els arguments de la mateixa gerència, des de CCOO hem demanat a la gerència que refaci la proposta com a mínim amb aquests criteris. 

Després tocarà parlar del nivell mínim de les places de l’escala administrativa, a tota la UAB. 

Per facilitar la comprensió de les dades que us estem explicant les detallem en el següent quadre: 

La pròxima reunió negociadora d’estructures és el pròxim dijous 21/09 i la gerència té previst tancar els models de gestions acadèmiques i econòmiques, ja que per la nostra sorpresa han inclòs aquest punt en la convocatòria extraordinària de la comissió de la RLT del dia 26/09. El compromís és signar l’acord de totes les estructures (un cop ratificat en assemblea): GA, GE, UDH’s juntament amb l’Àrea d’Afers Acadèmics i l’Àrea d’Economia i Finances.