El passat 8 d’octubre vam organitzar dos tallers d’Introducció a la Unió Europea a l’Institut Matadepera, a petició del centre.

Els tallers, que van ser impartits per la professora Lidia Ballesta Martí (Facultat de Dret), s’inscriuen dins el programa d’activitats de divulgació del Mòdul Jean Monnet EUCONAS.

Els destinataris de l’activitat, que es va celebrar al Casal de Cultura de Matadepera, van ser els 128 alumnes de 4t d’ESO (5 grups), que es van dividir en dos tallers de dues hores (de 10:30 a 12:30 i de 12:40 a 14:40).

Programa dels tallers:
– Núvol de paraules amb Mentimeter: “Què és per a tu la UE?
– Presentació participativa: “Introducció a la UE per a secundària”. Contingut: 1) Què és la UE 2) Quin és l’origen de la UE? 3) Quines són les fites més significatives? 4) Els reptes de futur.
Kahoot! amb 24 preguntes.

La participació del CDE va consistir en la coordinació de l’esdeveniment, el disseny d’activitats i l’enviament de bosses amb regals europeus per a tots els alumnes. També vam preparar alguns premis per als guanyadors del Kahoot!.