Nova edició del “Curs de Preparació per a Concursos i Oposicions de la Unió Europea i Organismes Internacionals.”.

S’adreça a estudiants i alumni que vulguin conèixer les oportunitats professionals en institucions internacionals i entrenar-se pels seus processos de selecció. S’impartirà del 29 de febrer al 28 de març, dissabtes al matí, a l’Escola de Postgrau de la UAB. La matrícula ja és oberta.

Es tracta de la cinquena edició del curs, que tornarà a preparar l’alumnat per treballar en tot tipus d’institucions internacionals, a més de les de la Unió Europea. Mantindrà un enfocament pràctic i integral amb exercicis i tests específics, simulacres de proves, dinàmiques de grup, materials audiovisuals i una participació continuada de les persones estudiants.

Serà impartit novament per José Díaz Lafuente, professor de Dret i Institucions de la Unió Europea de la Universitat Jaume I, i tindrà una durada de 30 hores –25 presencials i 5 d’aplicació a l’aula–.

Els continguts seran els següents:

• Introducció a les institucions europees i organitzacions internacionals.
  • Processos de selecció de la UE, d’organismes europeus i d’organitzacions internacionals.
  • Processos de selecció en el Tercer Sector.
  • Tècniques i eines per a la negociació col·lectiva i la mediació internacional.

El curs clourà amb una sessió individualitzada on es lliurarà a l’alumnat un informe sobre el seu rendiment al curs, així com els resultats de les diferents proves i simulacres; també se li oferirà orientació sobre les competències que ha de millorar i/o potenciar per afrontar amb èxit els processos de selecció en organismes internacionals.

El preu és de 150 euros per a estudiants i alumni de la UAB, 50 euros per a les persones estudiants i graduades de la UAB que siguin becàries MECD del curs 2018-2019 i que ho acreditin, i 200 euros per a l’alumnat i les persones graduades d’altres universitats. El nombre mínim d’alumnes serà de 12 i el màxim de 20, i es reservarà el 85% de les places per a estudiants i alumni de l’Autònoma.

Més informació i matrícula a: www.uab.cat/cursue