L’Associació Erasmus Student Network UAB ha organitzat una formació amb el suport de la UAB per als voluntaris i l’estudiantat

Després d’un any complicat per l’estudiantat internacional, ESN UAB Barcelona va organitzar el seu primer esdeveniment formatiu de l’any, la Plataforma Local. Durant la trobada, que va durar dos dies, van participar tant persones voluntàries de l’associació com estudiants d’intercanvi de la UAB, amb l’objectiu no només de fomentar el voluntariat intern, sinó també de potenciar la internacionalització del voluntariat.

ESN UAB Barcelona forma part de la xarxa d’Erasmus Student Network (ESN), l’associació d’estudiants més gran d’Europa, present en 24 països i a més de 500 institucions educatives superiors. El seu objectiu és bidireccional: per una banda, enriquir la societat civil a través del estudiantat internacional i, per l’altre, millorar l’experiència d’intercanvi de l’estudiantat internacional acostant-los a la realitat local.

Entre les causes de ESN es troben l’educació i la joventut, la inclusió social, la sostenibilitat, la empleabilitat, la cultura, la salut i el benestar. Per aquesta raó aquests van ser els pilars fonamentals de les sessions formatives que van tenir lloc durant l’esdeveniment.

La trobada va tenir lloc a Vilafranca del Penedès, a l’Alberg Municipal, que va oferir el seu pati i dues sales per les sessions formatives i que va assegurar en tot moment que es seguissin les mesures de seguretat pels participants. Va haver-hi 32 assistents: 22 persones voluntàries i 10 estudiants internacionals de Canadà, Itàlia, França i la República Txeca.

Les sessions van ser impartides per persones voluntàries de ESN, tant de la UAB, com de la resta d’universitats de Barcelona. El dissabte van poder rebre formacions sobre comunicació externa, resolució de conflictes i gestió de l’estrès. Entre les sessions formatives es van dur a terme activitats per poder-se conèixer millor i jocs per crear un major sentiment de grup.  El diumenge les persones participants van assistir a sessions sobre el treball en equip, sostenibilitat, igualtat i mobilitats internacionals. Va haver-hi una gran participació per part de l’estudiantat internacional, que va prendre part activament al llarg de l’esdeveniment gràcies a l’ús de l’anglès, i també va tenir la possibilitat d’organitzar una de les activitats de l’esdeveniment.

En la preparació de l’acte, la Universitat Autònoma de Barcelona va mostrar un gran suport, oferint tests d’antígens gratuïts a totes les persones assistents just abans de l’esdeveniment, per tal que fos el més segur possible per tothom. Gràcies a això i al respecte de les mesures de prevenció, no hi ha hagut cap incidència de COVID-19. A més a més, la realització de l’esdeveniment va ser possible gràcies a la generosa ajuda econòmica rebuda per l’Agència de Gestió d’Ajudes Universitàries i de la Investigació de la Generalitat de Catalunya.

Font de la notícia i de la imatge: Nota de premsa d’ESN UAB (22.6.2021)