El 9 de juny del 2023 la UAB acollirà la Conferència Europea de Recerca Col·laborativa 2023 (CERC 2023) a la Sala de Graus de la Facultat de Dret. L’organització local ha estat liderada per l’Institut d´Estudis Europeus i per la Càtedra Jean Monnet EUPOL.

La Conferència Europea de Recerca Col·laborativa és una conferència multidisciplinària anual que té lloc des del 2011, quan va ser iniciada per professors universitaris i acadèmics de tot Europa. Reuneix investigadors d’una àmplia gamma de disciplines per fomentar la transferència de coneixements, l’intercanvi interdisciplinari i la col·laboració.

Cada any ofereix als investigadors l’oportunitat de presentar articles breus o complets sobre temes de recerca nous i assistir a la conferència, especialment els investigadors en etapa inicial. En anys anteriors, les contribucions provenen d’informàtica, biologia, bioinformàtica, sistemes d’informació empresarial, màrqueting, seguretat informàtica, enginyeria civil, educació, psicologia, multimèdia, art, etc. Els estudiants contribuents procedien d’Irlanda, Alemanya, el Regne Unit, els EUA, el Japó, Noruega, França, Turquia, etc. Pots trobar més informació a la seva web.

La conferència d’aquest any tindrà un format híbrid i abordarà una varietat de temes que van des de big data, computació, modelatge i privadesa, noves iniciatives i lleis al mercat digital i nous desenvolupaments en ciències mèdiques, socials i econòmiques. L’acte tindrà lloc de 9.00 a 17.30 CEST i serà rebut per Carme Artigas, Secretària d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, la Dra. Esther Zapater, Secretària General de la Universitat Autònoma de Barcelona, i la Dra. Susana Navas, degana de la facultat de dret. A continuació, una conferència magistral sobre les novetats d’IA i les lleis tecnològiques emergents a l’era digital actual serà impartida per la Dra. Cristina Blasi (Facultat de Dret).

L’esdeveniment inclou tres sessions de comunicacions. La primera abordarà temes relacionats amb “Big data, computació, modelatge i privadesa”, el segon s’enfocarà a “Noves iniciatives i lleis al mercat digital”, i l’últim serà sobre “Ciències mèdiques, socials i econòmiques: Nous desenvolupaments”. Com a novetat d’aquest any, hi haurà premis a la millor ponència i a la millor presentació. En aquest sentit, l’audiència a la sala i en línia tindrà temps al final de la conferència per participar a l’enquesta a la millor presentació i després es lliuraran els premis.

Les persones interessades en assistir a la conferència, poden registrar-se enviant un email a santiagoariel.villar@uab.cat abans del 5 de juny de 2023.

A continuació trobareu el programa complet de l’esdeveniment: